@article { author = {Gholami, Dr.Azam and jalali, hava}, title = {The Effect of Virtual Education on Biology Learning in 11th Grade Students in Delgan County}, journal = {}, volume = {5}, number = {17}, pages = {1-21}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {The purpose of study was to investigate the effect of virtual education on the learning the biology in 11th grade girl students in Delgan city . The statistical population of the study consisted of all female students of the eleventh grade of the field of experimental sciences in the city and included 108 students, among them two classrooms were selected in a total of 61 individuals as a statistical sample. The research was quasi-experimental with pre-test and post-test with two groups of control and control. The control group was trained in the traditional way and the experimental group by virtual methods. The level of learning was studied using a researcher-made educational achievement test and descriptive and inferential statistics were used to analyze the data. The findings showed that the variables of knowledge level, conceptual understanding and the ability to analyze the concepts of the production topic of the biology lesson, the mean post test scores increased significantly in the experimental group compared to the pretest, but in the control group, not seen. it can be concluded from this research that experimental intervention has led to an increase in the production of the topic of biology in the experimental group.}, keywords = {"Virtual education",&quot;Learning&quot;," Biology","Traditional education"}, title_fa = {تأثیر آموزش مجازی بر میزان یادگیری درس زیست شناسی در دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهرستان دلگان}, abstract_fa = {هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر آموزش مجازی بر میزان یادگیری درس زیست شناسی دانش آموزان دختر پایه یازدهم شهرستان دلگان سال تحصیلی 1398-1397 است. جامعه آماری تحقیق همه دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم تجربی این شهرستان و شامل 108 نفر بود که از میان آن ها دو کلاس درس به تعداد مجموعاً 61 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. تحقیق به صورت شبه آزمایشی دارای پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه گواه و آزمایش انجام شد. گروه گواه به روش سنتی و گروه آزمایش با روش مجازی تحت آموزش قرار گرفتند. میزان یادگیری با استفاده از آزمون پیشرفت تحصیلی زیست شناسی محقق ساخته بررسی و برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که در متغیرهای سطح دانش، درک مفهومی و قدرت تجزیه و تحلیل مفاهیم مبحث تولید مثل درس زیست شناسی ، میانگین نمره های پس آزمون نسبت به پیش آزمون در گروه آزمایش افزایش معنی داری یافته است، اما در گروه کنترل تغییر محسوسی مشاهده نمی شود. به طور کلی می توان از این تحقیق نتیجه گرفت که مداخله آزمایشی موجب افزایش یادگیری مبحث تولید مثل درس زیست شناسی در گروه آزمایش شده است.}, keywords_fa = {"آموزش مجازی",&quot;یادگیری&quot;,&quot;زیست شناسی&quot;,"آموزش سنتی"}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1007.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1007_4a54a05b7356dfc01665e4950a256bf4.pdf} } @article { author = {Azadi, Nafiseh and Shiravani Shiri, Dr. Ali}, title = {Comparative Comparison of the Content of the First Grade Mathematics Textbooks of the American, Japanese and Iranian Countries for the Learning Engagement Index}, journal = {}, volume = {5}, number = {17}, pages = {22-34}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to compare the content of first grade math textbooks in US, California, Japan, and Iran. Research on textbook analysis is very valuable because educational content comes directly from the overall goals of the system and the goals of a discipline at any level. This research has been done in the quantitative paradigm by William Roman quantitative content analysis. The study population included first grade math textbooks of three US states (California), Japan, and Iran in 1977-98. The results show that the index of learner engagement in the pictures and graphs of the first grade math textbooks of the three US states (California), Japan and Iran are 0.8, 1.71 and 13, respectively. Primary American Mathematics First Grade, more successful in engaging students in mathematics subjects (0.4% <18), and Japanese Primary Grade Mathematics makes students think more (71/71). 1 <1) and the first grade elementary mathematics book of Iran is more than the learners' mental ability at this age, which confuses the learners and consequently leads to a backward performance in the learning process. Including marginal and non-textual content in this book will impede learners' desirable thinking (13 <1).}, keywords = {Quantitative Content Analysis,William Romy,Mathematical Textbook}, title_fa = {مقایسه تطبیقی محتوای کُتب ریاضی پایه اول ابتدایی کشورهای آمریکا، ژاپن و ایران از نظر شاخص درگیری یادگیرنده}, abstract_fa = {هدف این پژوهش مقایسه تطبیقی محتوای کتب ریاضی پایه اول ابتدایی کشورهای آمریکا(ایالت کالیفرنیا)، ژاپن و ایران است. پژوهش پیرامون تحلیل کتاب‌های درسی بسیار ارزشمند است؛ زیرا، محتوای آموزشی به طور مستقیم از اهداف کلی نظام و مقاصد یک رشته در هر سطحی که باشد سرچشمه می‌گیرد. این پژوهش در پارادایم کمی و به روش تحلیل محتوای کمی ویلیام رومی انجام شده است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کتاب‌های ریاضی پایه اول ابتدایی سه کشور آمریکا (ایالت کالیفرنیا)، ژاپن و ایران در سال 98-1397 است. یافته‌ها نشان‌می‌دهد که شاخص درگیری یادگیرنده در تصاویر و نمودارهای کتب ریاضی پایه اول ابتدایی سه کشور آمریکا (ایالت کالیفرنیا)، ژاپن و ایران به ترتیب 8/0 و 71/1 و 13 است. کتاب ریاضی پایه اول ابتدایی آمریکا، موفقیت بیشتری در درگیرکردن مطلوب دانش‌آموزان در موضوعات درس ریاضی داشته (18