@article { author = {Gorzinnezhad, Morteza and Darvishi Seloklaei, Dr. Davod and Dehghandar, Dr. Mohammad}, title = {Measuring the satisfaction of mathematics students with e-learning environment using fuzzy inference system}, journal = {}, volume = {6}, number = {20}, pages = {63-74}, year = {1970}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {the aim of this study is to evaluate the factors affecting the satisfaction of students in the electronic learning environment and the determination of integrated and integrated models to measure their satisfaction . to achieve this purpose , library and descriptive research method was used . the statistical population of the experts of experts is the experts of the experts in the الکترونیکی of mazandaran , and sample members have been selected purposefully , according to the objectives and questions of the research . based on theoretical literature , and by consulting experts and experts , factors and quality standards of e - learning environment were the main dimensions ( technical quality of system and technology infrastructure , educational quality , information quality and content , service quality ) and 24 criteria . the weight of each of these indexes in the research community was determined based on the questionnaire questionnaire using fuzzy analytic hierarchy process ( خبرگان ) after obtaining this information and taking advantage of the experts opinion , the rule base should then be completed and a fuzzy expert system with matlab software was proposed to measure satisfaction .}, keywords = {e - learning,academic satisfaction,hierarchical analysis,fuzzy expert system}, title_fa = {ارزیابی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی یادگیرنده الکترونیکی ریاضی با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی}, abstract_fa = { هدف از این پژوهش ارزیابی عوامل مؤثر بر رضایت دانشجویان رشته ریاضی در محیط یادگیری الکترونیکی است. برای دستیابی به این هدف از روش تحقیق کتابخانه‌ای و توصیفی استفاده شد. جامعه آماری تحقیق صاحب‌نظران، خبرگان ریاضی و برنامه‌ریزان آموزش الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان مازندران بوده و اعضای نمونه 7 نفر از خبرگان با توجه به اهداف و سؤالات تحقیق به‌صورت هدفمند از بین آن‌ها انتخاب شدند. بر اساس ادبیات نظری تحقیق و با مشورت خبرگان و صاحب‌نظران، عوامل و معیارهای کیفیت محیط یادگیری الکترونیکی در چهار بعد اصلی (کیفیت فنی سیستم و زیرساخت تکنولوژی، کیفیت آموزشی، کیفیت اطلاعات و محتوا، کیفیت خدمات) و 24 معیار دسته‌بندی شدند. وزن هرکدام از این شاخص‌ها در جامعه موردمطالعه بر اساس پرسشنامه خبرگان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی تعیین گردید. تحلیل داده‌های حاصل با استفاده از نرم‌افزار سوپر دسیژن انجام و عوامل فنی سیستم و زیرساخت تکنولوژی، عوامل تکنولوژی و طراحی آموزشی، عوامل مرتبط با تولید محتوا و عوامل مرتبط با خدمات پشتیبانی در کیفیت محیط‌های یادگیری الکترونیکی به ترتیب اهمیت ارزیابی‌شده‌اند.}, keywords_fa = {رتبه‌بندی,یادگیری الکترونیکی,رضایتمندی,فرایند تحلیل سلسله مراتبی,اعداد فازی}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1297.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1297_a616f87b6f130444a3b8b834faf0ac3c.pdf} }