@article { author = {Karimi, DR. Naser and Vahedi, Dr. Hosein}, title = {The effect of Project Based Learning on Academic Attitude in Physics lesson}, journal = {}, volume = {6}, number = {21}, pages = {48-56}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {Goals: This part contains, at most, two or three sentences that are related to the significance and goals of the presented The aim of this study was to investigate the effect of project-based learning on the Academic Attitude of high school students in Physics lesson. Method: The research method is semi-experimental in the form of pre-test and post-test with control group, in which Two classes of 11th grade math students were purposefully selected in Tabriz's District 3 education office and randomly placed in two experimental and control groups. The students in physic lesson, in the experimental group were trained for 14 sessions on a project-based learning method, and at the same time, the students in the control group were taught in the traditional way. The Course Attitude test was taken in both pre- and post-test and post-test groups. The data were analyzed using one-way analysis of covariance. Findings: The results showed that there was a significant difference between experimental group and control groups in Academic Attitude. The results of this study confirmed the effectiveness of project-based learning methods on the Academic Attitude of students in Physics lesson.}, keywords = {Project Based Learning,Academic Attitude,Physics lesson}, title_fa = {تاثیر یادگیری پروژه محور بر نگرش تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک}, abstract_fa = {هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر یادگیری پروژه محور بر نگرش تحصیلی دانش آموزان متوسطه در درس فیزیک صورت گرفت. روش تحقیق: روش تحقیق پژوهش از نوع نیمه آزمایشی به صورت پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود و در آن دو کلاس از دانش آموزان رشته ریاضی پایه یازدهم در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز به شکل هدفمند انتخاب شدند و سپس به صورت تصادقی در گروه های آزمایش و کنترل قرار داده شدند. دانش آموزان در درس فیزیک، در گروه آزمایش به مدت 14 جلسه به روش یادگیری پروژه محور آموزش دیدند و در مقابل دانش آموزان گروه کنترل به روش سنتی آموزش دیدند. قبل و بعد از آموزش، آزمون نگرش به درس در هر دو گروه به صورت پیش آزمون و پس آزمون گرفته شد. داده های بدست آمده با استفاده از روش تحلیل کواریانس یکراهه تحلیل شد. یافته ها: نتایج بدست آمده نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه کنترل در نگرش تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج این تحقیق اثربخشی روش یادگیری پروژه محور را بر نگرش دانش آموزان در درس فیزیک مورد تایید قرار داد.}, keywords_fa = {یادگیری پروژه محور,نگرش تحصیلی,درس فیزیک}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1365.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1365_650c4140d7d280c0bf6b5258f04af7ba.pdf} }