@article { author = {Hosseini, Dr. Arezoo and Morshedi, Khadijeh}, title = {An overview of several proofs of Morley's theorem}, journal = {}, volume = {3}, number = {7}, pages = {45-58}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {One of the challenges in learning to motivate learning is one of the motivations, applications, and generalizations of the issues outlined in the lesson [5]. Morley's theory of mathematical education has been solved by various methods. One of the simplest solutions to this has been Dr. Karamzadeh [4, 5]. Now here, in a simple way, we want to solve it as a matter of secondary school and the application of trigonometric rules. Morley's theory has created puzzles and misunderstandings. In this paper, we will examine several methods for proving this to be understandable for high school graduates.}, keywords = {Mathematical education,Problem Solving,Morley Theorem}, title_fa = {مروری بر چند اثبات قضیه مورلی}, abstract_fa = {یکی از چالش های موجود در آموزش ایجاد انگیزه برای یادگیری است که یکی از موارد انگیزش، کاربرد و تعمیم مسائل بیان شده در درس است [5]. تئوری مورلی در آموزش ریاضی با روش‌های متفاوت حل شده یکی از ساده ترین حل های آن را تاکنون آقای دکتر کرم‌زاده [4, 5] ارائه کرده‌اند. حالا در این جا، با یک روش ساده می‌خواهیم تعمیم آن را به عنوان یک مسئله دوره متوسطه و کاربرد قوانین مثلثاتی حل کنیم. تئوری مورلی [4] باعث به وجود آمدن معما‌ها و مسائل متفاوت و وافری شده است. در این مقاله به بررسی چند روش اثبات این قضیه می‌پردازیم که قابل درک برای دانش آموختگان دوره متوسطه می باشد.}, keywords_fa = {آموزش ریاضی,حل مسئله,قضیه مورلی}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_420.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_420_19ad81d5ce1ef4a6114adcbdf81d904d.pdf} }