@article { author = {mohamadnia, leyla}, title = {Presentation a multi- stage teaching pattern for education issues related to fractions}, journal = {}, volume = {3}, number = {8}, pages = {52-57}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {In mathematical education, as in other sciences, the ultimate goal is learning. Learning helps learners to solve the issues raised in the field of knowledge. There are many factors affecting for student learning, such as teaching a teacher. An appropriate and wise teaching occurs when the teacher is familiar with the mistakes and misunderstandings in the subject of teaching and can manage his teaching so that the probability of making these mistakes and misunderstandings in the students is reduced. The misunderstanding is that the student did not understand the story or misunderstood.In fact, these errors are due to inaccuracy or neglect of activity and have deeper roots. One of the most difficult concepts of school mathematics at all levels of education is fraction. A large number of students are misunderstood in solving fractional issues. The purpose of this paper is to identify the common misunderstandings of students in solving some fractional issues and propose a step-by-step teaching method for their elimination}, keywords = {learning,fraction,Teaching,Misunderstanding}, title_fa = {ارائه یک الگوی تدریس چند مرحله ای برای آموزش مسائل مربوط به کسرها}, abstract_fa = {در آموزش ریاضی همچون علوم دیگر ، هدف نهایی از آموزش ، یادگیری است. یادگیری به فراگیران کمک می کند تا مسائل مطرح شده در عرصه دانش مورد نظر را حل کنند. عوامل زیادی بر روی یادگیری دانش آموزان تاثیر گذار است که از آن جمله می توان نوع تدریس معلم را نام برد. یک تدریس مناسب و هوشیارانه زمانی اتفاق می افتد که معلم با اشتباهات و بدفهمی های رایج در موضوع تدریس آشنا بوده و بتواند مراحل تدریس خود را به نحوی پیش ببرد که احتمال ایجاد این اشتباهات و بدفهمی ها در دانش آموزان کاهش یابد. بدفهمی ناشی از این است که دانش آموز ، مطلب را درک نکرده یا به غلط درک کرده است. یکی از دشوارترین مفاهیم ریاضیات مدرسه ای در همه سطوح تحصیلی ، کسر می باشد. تعداد زیادی از دانش آموزان در حل مسائل مربوط به کسرها دچار بدفهمی می شوند. هدف از ارائه این مقاله شناسایی بدفهمی های رایج دانش آموزان در حل بعضی مسائل مربوط به کسرها و پیشنهاد راهکار تدریس مرحله ای برای برطرف کردن آنها می باشد.}, keywords_fa = {آموزش,یادگیری,کسر,تدریس,بدفهمی}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_457.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_457_9ab104e91c72c4846767bc36586eeba2.pdf} }