@article { author = {امیری, فاطمه and Kolsefatan, Mohammad Reza}, title = {Stem approach and its implementation requirements in Iran}, journal = {}, volume = {5}, number = {16}, pages = {47-49}, year = {2019}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {Stam, which stands for Science, Technology, Engineering, and Mathematics, is an interdisciplinary and applied approach that seeks to integrate students and students in solving everyday problems, rather than teaching the four disciplines as separate, discrete subjects. To teach students.Stam, which stands for Science, Technology, Engineering, and Mathematics, is an interdisciplinary and applied approach that seeks to integrate students and students in solving everyday problems, rather than teaching the four disciplines as separate, discrete subjects. To teach students.Stam, which stands for Science, Technology, Engineering, and Mathematics, is an interdisciplinary and applied approach that seeks to integrate students and students in solving everyday problems, rather than teaching the four disciplines as separate, discrete subjects. To teach students.Stam, which stands for Science, Technology, Engineering, and Mathematics, is an interdisciplinary and applied approach that seeks to integrate students and students in solving everyday problems, rather than teaching the four disciplines as separate, discrete subjects. To teach students.}, keywords = {Education,STEM,Requirements,Implementation}, title_fa = {رویکرد استم و الزامات پیاده‌سازی آن در ایران}, abstract_fa = {استم که مخفف علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است رویکردی بین رشته‌ای و کاربردی است که بر پایه آن، تلاش می‌شود به جای آموزش چهار رشته به عنوان موضوعات جداگانه و گسسته، رشته‌های یادشده، در راستای حل مسائل روزمره، بطوریکپارچه به دانش آموزان و دانشجویان تدریس شود. این روش نوین تدریس از سوی کشورهای غربی و پیشرفته با استقبال روبرو شده است و گرایش به پیاده‌سازی آن روزافزون است. با این حال، رویکردها به آموزش استم یکسان نیست و هنوز، چارچوب مشخصی برای آموزش استم تدوین نشده است. در این مقاله ابتدا به شرح رویکرد استم پرداخته ایم و طیف روش‌های آموزشی بر پایه استم را شرح داده ایم. سپس با توجه به شرایط کنونی آموزش و پرورش و سنجش در ایران، الزامات پیاده‌سازی رویکرد استم در ایران بحث و بررسی شده است.}, keywords_fa = {آموزش,استم,الزامات,پیاده‌سازی}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_996.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_996_0b44d8adaf0fec03664996e89ca720d7.pdf} }