%0 Journal Article %T تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه نهم با تکنیک ویلیام رومی و طبقه بندی بلوم %J پویش در آموزش علوم پایه %I دانشگاه فرهنگیان %Z 2645-3649 %A عسکری رباطی, غلامحسین %A خلیلی کلاکی, زری %D 2020 %\ 08/22/2020 %V 6 %N 19 %P 30-39 %! تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه نهم با تکنیک ویلیام رومی و طبقه بندی بلوم %K تحلیل محتوا %K ویلیام رومی %K حیطه شناختی بلوم و کتاب ریاضی نهم متوسطه اول %R %X هدف از انجام این تحقیق تحلیل محتوای کتاب ریاضی نهم متوسطه اول سال تحصیلی 99-1398 می باشد. این تحقیق، از نوع توصیفی و روش مورد استفاده، روش تحلیل محتوا و از نظر هدف در گروه تحقیقات کاربردی قرار دارد. در این تحقیق جهت استنتاج بهتر و دقیق تر جامعه آماری جایگزین نمونه آماری گردید. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق شامل فرم تحلیل محتوای ویلیام رومی و طبقه بندی جدید حیطه شناختی بلوم میباشد. نتایج بدست آمده باتوجه به ضرایب فرم تحلیل محتوای ویلیام رومی نشان می دهد که کتاب ریاضی نهم در بخش متن (شامل متن و فعالیت ها) فعال ودر بخش تصویرها در اکثر فصلها فعال بوده و در بخش سوالات (شامل تمرین ها و کار در کلاس ها) در سطوح بالای حیطه شناختی بلوم تدوین شده است. %U https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1232_b47031614418e399c9c9b75e4a737587.pdf