%0 Journal Article %T رویکرد استم و الزامات پیاده‌سازی آن در ایران %J پویش در آموزش علوم پایه %I دانشگاه فرهنگیان %Z 2645-3649 %A امیری, فاطمه %A کل صفتان, محمد رضا %D 2019 %\ 11/22/2019 %V 5 %N 16 %P 47-49 %! رویکرد استم و الزامات پیاده‌سازی آن در ایران %K آموزش %K استم %K الزامات %K پیاده‌سازی %R %X استم که مخفف علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است رویکردی بین رشته‌ای و کاربردی است که بر پایه آن، تلاش می‌شود به جای آموزش چهار رشته به عنوان موضوعات جداگانه و گسسته، رشته‌های یادشده، در راستای حل مسائل روزمره، بطوریکپارچه به دانش آموزان و دانشجویان تدریس شود. این روش نوین تدریس از سوی کشورهای غربی و پیشرفته با استقبال روبرو شده است و گرایش به پیاده‌سازی آن روزافزون است. با این حال، رویکردها به آموزش استم یکسان نیست و هنوز، چارچوب مشخصی برای آموزش استم تدوین نشده است. در این مقاله ابتدا به شرح رویکرد استم پرداخته ایم و طیف روش‌های آموزشی بر پایه استم را شرح داده ایم. سپس با توجه به شرایط کنونی آموزش و پرورش و سنجش در ایران، الزامات پیاده‌سازی رویکرد استم در ایران بحث و بررسی شده است. %U https://basicscience.cfu.ac.ir/article_996_0b44d8adaf0fec03664996e89ca720d7.pdf