TY - JOUR ID - 1256 TI - بررسی بدفهمی های موجود در مبحث کسر ریاضی دوره ابتدایی و راهکارهایی برای رفع آن ها JO - پویش در آموزش علوم پایه JA - BASIC LA - fa SN - AU - موسی پور, منصوره AU - پور تقی کوهبنه, بهاره AU - تقی پور, آمنه AD - ستادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. AD - دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. AD - دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 6 IS - 20 SP - 1 EP - 9 KW - بدفهمی KW - ریاضی ابتدایی KW - کسرها KW - بازنمایی ها KW - روش تدریس بایبی DO - N2 - بدفهمی ها در ریاضی، باعث ایجاد مشکل در یادگیری دانش آموزان می شوند. شناسایی این بدفهمی ها و دانستن راهکارهایی برای رفع آن ها می تواند به معلمان کمک کند تا برای بهبود یادگیری دانش آموزان، گام هایی سازنده بردارند. کسرها یکی از مفاهیم پرکاربرد ریاضیات دوره ابتدایی هستند. در این مقاله به بررسی بدفهمی هایی می پردازیم که دانش آموزان دوره ابتدایی در یادگیری کسرها با آن بدفهمی ها مواجه می شوند. بازنمایی های چندگانه به عنوان یکی از راهکارها برای رفع بدفهمی های کسرها معرفی می شود و مثال هایی نیز در این زمینه ارائه می گردد. همچنین روش تدریس بایبی که یکی از روش های تدریس یادگیرنده محور است به عنوان یکی دیگر از راهکارهای رفع بدفهمی ها در زمینه کسرها پیشنهاد می گردد و با بیان مثال هایی، شرح داده می شود. UR - https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1256.html L1 - https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1256_5849366a794090dc62d390d459232044.pdf ER -