TY - JOUR ID - 599 TI - آشنایی با سوالات مفهومی در شناخت بدفهمی های ریاضی دانش آموزان پایه ششم، الگویی برای درس پژوهی JO - پویش در آموزش علوم پایه JA - BASIC LA - fa SN - AU - گرزین نژاد, مرتضی AD - عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 3 IS - 9 SP - 51 EP - 65 KW - سوالات مفهومی KW - اهداف فرایندی KW - بدفهمی KW - یادگیری رابطه ای KW - درس پژوهی DO - N2 - با توجه به تغییر کتاب های درسی با رویکرد جدید تدریس و اهمیت اهداف فرایندی در کتاب ریاضی پایه ششم، نیاز به تغییر در روش های ارزشیابی در فرایند تدریس می باشد، سوالات مفهومی با ساختار واگرا بودنش، و با چالش کشاندن مفاهیم آموزش داده شده، شرایط را برای اهداف و مهارت های فرایندی که روح حاکم بر مفاهیم و موضوعات ریاضی مهیا می کند تا درک و فهم دانش آموزان در درس ریاضی بهبود یابد و ارزشیابی در خدمت یادگیری قرار گیرد، مقاله حاضر برای تسهیل در فرایند پژوهشهای کلاسی، الگویی در درس پژوهی در درس ریاضی از طریق نقش سوالات مفهومی در شناخت بدفهمی های ریاضی دانش آموزان در پایه ششم پیشنهاد می دهد، تا از طریق شناخت بدفهمی های دانش آموزان در درس ریاضی، منجر به تحقق اهداف دانشی، نگرشی و مهارتی در تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان شود. روش پژوهش در این مقاله از نوع توصیفی و کتابخانه ای می باشد که با تجربه هایی در جمع معلمین و گروه های درس پژوهی تهیه شده است. UR - https://basicscience.cfu.ac.ir/article_599.html L1 - https://basicscience.cfu.ac.ir/article_599_be9d074a34c3eee09293df7868c0e843.pdf ER -