TY - JOUR ID - 631 TI - تحلیل محتوای بخش جانوری کتاب زیست شناسی پایه یازدهم بر اساس تئوری هوش های چندگانه گاردنر JO - پویش در آموزش علوم پایه JA - BASIC LA - fa SN - AU - منتظرغیب, مصطفی AU - قربانی, محمدرضا AD - گروه زیست شناسی، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران AD - گروه زیست شناسی ، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی ، دانشگاه فرهنگیان تهران ، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 4 IS - 10 SP - 55 EP - 70 KW - تحلیل محتوا KW - زیست شناسی KW - هوش های چندگانه گاردنر DO - N2 - استفاده از مقوله های هوش های چندگانه در کتب درسی در امر یادگیری تاثیر فزاینده ای بر پیشرفت تحصیلی فراگیران دارد. پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای بخش جانوری کتاب زیست شناسی پایه یازدهم بر اساس تئوری هوش های چندگانه گاردنر انجام شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش، تحلیل محتوا و جامعه آماری پژوهش تمامی صفحات بخش جانوری کتاب زیست شناسی یازدهم بوده و از نمونه گیری استفاده نشده است. در آمار استنباطی جهت معناداری از آزمون کای‎دو استفاده شد که نتایج پژوهش نشان داد که بین میزان استفاده از مؤلفه های هوش در این بخش از کتاب تفاوت معناداری وجود دارد که این تفاوت به سود هوش کلامی-زبانی می باشد. همچنین میزان استفاده از مؤلفه های هوش در قالب های ارائه محتوا) متن، تصاویر و فعالیت ها( یکسان نمی باشد. از یافته های پژوهش چنین بر می آید مؤلفه های هوش در فصل های مختلف کتاب نیز به یک اندازه به کار نرفته است. UR - https://basicscience.cfu.ac.ir/article_631.html L1 - https://basicscience.cfu.ac.ir/article_631_49a7bbae366303b1cc08e925596b7705.pdf ER -