TY - JOUR ID - 660 TI - رﯾﺎﺿﯿﺎت و آﻣﻮزش ﺣﺮﻓﻪ ای در ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻫﻠﻨﺪ، ﻧﺮوژ و ﮐﺎﻧﺎدا JO - پویش در آموزش علوم پایه JA - BASIC LA - fa SN - AU - ملخاصی, علی AD - گروه ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، تبریز، ایران. Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 4 IS - 11 SP - 31 EP - 38 KW - آﻣﻮزش رﯾﺎﺿﯽ KW - ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺣﺮﻓﻪ ای ﻣﻌﻠﻤﺎن رﯾﺎﺿﯽ DO - N2 - ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ رﯾﺎﺿﯽ و آﻣﻮزش ﺣﺮﻓﻪ ای در ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻫﻠﻨﺪ، ﻧﺮوژ و ﮐﺎﻧﺎدا اﻧﺠﺎم ﺷﺪه اﺳﺖ. در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ داﻧﺶ آﻣﻮزان در رﯾﺎﺿﯽ ﺣﺪاﻗﻞ از ﻃﺮﯾﻖ دو ﻣﻘﯿﺎس ﺑﺰرگ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﻪ ﻧﺎم ﻫﺎی ﺗﯿﻤﺰ و ﭘﯿﺴﺎ (ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ارزﯾﺎﺑﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان) ﺳﻨﺠﯿﺪه ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ اﯾﻦ آزﻣﻮن ﻫﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻐﯿﯿﺮ و ﺗﺠﺪﯾﺪ ﻧﻈﺮ در ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪه در آزﻣﻮن ﻫﺎ در ﺣﯿﻄﻪ رﯾﺎﺿﯽ و آﻣﻮزش ﺣﺮﻓﻪ ای ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺮ اﯾﻦ اﺳﺎس در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺣﺎﺻﻞ از ﻧﺘﺎﯾﺞ آزﻣﻮن ﻫﺎ را در رﯾﺎﺿﯽ و آﻣﻮزش ﺣﺮﻓﻪ ای ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻫﻠﻨﺪ، ﻧﺮوژ و ﮐﺎﻧﺎدا ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ. UR - https://basicscience.cfu.ac.ir/article_660.html L1 - https://basicscience.cfu.ac.ir/article_660_2d1c901d1ac3cfa2adbabc127dab6784.pdf ER -