1
دبیر دبیرستان های آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، ایران،
2
دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران.
چکیده
هدف از انجام این تحقیق تحلیل محتوای کتاب ریاضی نهم متوسطه اول سال تحصیلی 99-1398 می باشد. این تحقیق، از نوع توصیفی و روش مورد استفاده، روش تحلیل محتوا و از نظر هدف در گروه تحقیقات کاربردی قرار دارد. در این تحقیق جهت استنتاج بهتر و دقیق تر جامعه آماری جایگزین نمونه آماری گردید. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق شامل فرم تحلیل محتوای ویلیام رومی و طبقه بندی جدید حیطه شناختی بلوم میباشد. نتایج بدست آمده باتوجه به ضرایب فرم تحلیل محتوای ویلیام رومی نشان می دهد که کتاب ریاضی نهم در بخش متن (شامل متن و فعالیت ها) فعال ودر بخش تصویرها در اکثر فصلها فعال بوده و در بخش سوالات (شامل تمرین ها و کار در کلاس ها) در سطوح بالای حیطه شناختی بلوم تدوین شده است.
عسکری رباطی, غلامحسین, خلیلی کلاکی, زری. (1399). تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه نهم با تکنیک ویلیام رومی و طبقه بندی بلوم. پویش در آموزش علوم پایه, 6(19), 30-39.
MLA
غلامحسین عسکری رباطی; زری خلیلی کلاکی. "تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه نهم با تکنیک ویلیام رومی و طبقه بندی بلوم". پویش در آموزش علوم پایه, 6, 19, 1399, 30-39.
HARVARD
عسکری رباطی, غلامحسین, خلیلی کلاکی, زری. (1399). 'تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه نهم با تکنیک ویلیام رومی و طبقه بندی بلوم', پویش در آموزش علوم پایه, 6(19), pp. 30-39.
VANCOUVER
عسکری رباطی, غلامحسین, خلیلی کلاکی, زری. تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه نهم با تکنیک ویلیام رومی و طبقه بندی بلوم. پویش در آموزش علوم پایه, 1399; 6(19): 30-39.