1
استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، ایران.
2
دبیر آموزش و پرورش، ایران.
چکیده
هدف پژوهش حاضر تاثیر آموزش مبتنی بر بازنمایی های چندگانه بر یادگیری معنادار مفاهیم اندازه گیری طول، سطح و حجم، در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی می باشد. بازنمایی چندگانه، به معنای معرفی یا نشان دادن یک مفهوم در وضعیت ها و شکل های گوناگون است که می تواند درک عمیقی در ذهن یادگیرنده ایجاد کند. روش پژوهش؛ نیمه آزمایشی، با دو گروه آزمایش و کنترل است. نمونه گیری به روش نمونه گیری در دسترس با تعداد 60 نفر انتخاب و با پیش آزمون گرفته شده به دو گروه هم سطح آزمایش و گواه تقسیم شدند. در گروه آزمایش مفاهیم به شیوه مبتنی بر بازنمایی های چندگانه و در گروه کنترل به روش معمول و سنتی تدریس شد. روایی این آزمون ها با روش CVR و با عدد 9/0 مورد تایید قرار گرفت و پایایی آزمون ها با روش آلفای کرونباخ برای پیش آزمون، 887/0 و برای پس آزمون، 727/0 بدست آمد و تایید گردید. نتایج پژوهش با استفاده از آزمون t تست برای دو گروه مستقل با استفاده از نرم افزارspss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های نشان داد که آموزش مبتنی بر بازنمایی های چندگانه بر یادگیری معنادار مبحث اندازه گیری تاثیر دارد
حبیبی, ملوک, صادقی, میلاد, عالمیان, وحید. (1398). بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری. پویش در آموزش علوم پایه, 5(16), 1-15.
MLA
ملوک حبیبی; میلاد صادقی; وحید عالمیان. "بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری". پویش در آموزش علوم پایه, 5, 16, 1398, 1-15.
HARVARD
حبیبی, ملوک, صادقی, میلاد, عالمیان, وحید. (1398). 'بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری', پویش در آموزش علوم پایه, 5(16), pp. 1-15.
VANCOUVER
حبیبی, ملوک, صادقی, میلاد, عالمیان, وحید. بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری. پویش در آموزش علوم پایه, 1398; 5(16): 1-15.