@article { author = {Pourghaz, Shirin and Toomaj, Abdoljalal and razzaqian garmroodi, Zahra}, title = {The Impact of Augmented Reality Education on Students' Math Anxiety and Academic Desire in Mathematics}, journal = {}, volume = {6}, number = {18}, pages = {13-30}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {The purpose of the present study was to investigate the effect of augmented reality-based education on students' mathematical anxiety and academic achievement. The research method is quasi-experimental with two groups of control and experiment with pre-test and post-test design. The statistical population of the study consisted of 12 th grade students in Mashhad city of Aq Qala. The sampling method was clustered. In this study, 40 students were selected from the second grade students of Aq Qala city as research sample. They were divided into two groups: control and experimental. Research tools included the revised 2D Bai Mathematical Anxiety Questionnaires (2011) and the Shafli et al. (2002) Academic Attitude Questionnaire and the Yellow Book Book and App. The reliability of the questionnaires was calculated as 0.75 and 0.77 using Cronbach's alpha. The validity and reliability of the questionnaire were evaluated by experts in the field of education and psychologists in the field of education. And after minor reforms, it was finally approved. The findings showed That Augmented Reality Education has a significant effect on students' math anxiety and academic achievement(P <0.01). The results showed Augmented reality-based education reduces math anxiety and increases students' academic excitement.}, keywords = {Education,Augmented Reality,Mathematical Anxiety,Academic Passion,Students}, title_fa = {تاثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده بر اضطراب ریاضی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس ریاضی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده بر اضطراب ریاضی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان است. روش پژوهش حاضر شبه آزمایشی با دو گروه گواه و آزمایش با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون است. جامعه آماری پژوهش شامل دانش‌آموزان کنکوری پایه دوازدهم شهرستان آق ‌قلا بود. روش نمونه‌گیری به صورت خوشه‌‌ای بود بدین صورت که از بین دانش‌آموزان شهرستان آق قلا دانش‌آموزان دوره دوم به تعداد 40 نفر به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند و به صورت همگن از نظر معدل و نمره ریاضی در دو گروه گواه و آزمایش تقسیم‌شدند ابزار پژوهش شامل پرسشنامه‌های اضطراب ریاضی دوبعدی تجدیدنظر شده‌ بای (2011) و اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران (2002) و کتاب و اپلیکیشن کتاب زرد کانون بود. پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از آلفای کرنباخ 75/0 و 77/0 بدست آمد و روایی پرسشنامه توسط کارشناسان حوزه آموزش و روان‌شناسان حوزه تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام اصلاحات جزئی مورد تائید نهایی قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد که آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده بر اضطراب ریاضی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان تاثیر معناداری دارد (00/0>p). نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده سبب کاهش اضطراب ریاضی و افزایش اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان می‌گردد.}, keywords_fa = {آموزش,واقعیت افزوده,اضطراب ریاضی,اشتیاق تحصیلی,دانش‌آموزان}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1078.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1078_c8f18f1bb91bc52cb184e63a028a72d6.pdf} }