@article { author = {Kamalianfar, Dr. Ahmad and Jaberi, Mohammad Amin and Mirab, Mohammad Amin}, title = {investigating of new physics student-teacher misconception}, journal = {}, volume = {7}, number = {24}, pages = {84-94}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {Creating misunderstandings and not learning a concept makes it difficult for us to understand, justify and continue the scientific path. The purpose of this study is to identify the misunderstandings and arguments of first semester students in the field of physics education at Fars Farhangian University. The study sample was 50 students-teachers in the field of physics education in the first semester of Shahid Rajaei Campus in Shiraz. In this study, in order to identify misunderstandings of different physics topics among students-teachers of physics education, These misunderstandings were presented to the statistical community in the form of sentences and after collection, the data were analyzed.. One of the important suggestions to reduce and eliminate these misunderstandings is to use the capacity of courses such as mechanics and waves (with emphasis on high school), electricity and magnetism (with emphasis on high school) and heat and optics (with emphasis on high school) and select the content of this.}, keywords = {Misunderstanding,student-teacher,Physics Education,Conceptual Physics}, title_fa = {بررسی و تحلیل بد مفهومش های دانشجومعلمان جدید الورود رشته آموزش فیزیک}, abstract_fa = {ایجاد بد فهمی ها و یاد نگرفتن مفهومی مطالب پایه ای دانش آموز را در درک و توجیه و ادامه مسیر علمی به مشکل می اندازد. هنگامی که باورهای افراد و نظریه های علمی با هم مغایرت داشته باشند، بد فهمی ها را ایجاد میکنند. اگر چه علت دقیق به وجود آمدن بد فهمی ها هنوز ناشناخته است، اما محتوای درس، باورهای قبلی دانش آموز و روش تدریس در به وجود آوردن بد فهمی ها نقش دارند. هدف پژوهش حاضر، شناسایی بدفهمی ها و استدلالهای دانشجویان ترم اول رشته آموزش فیزیک است. نمونه مورد مطالعه، ۵۰ نفر از دانشجو- معلمان رشته آموزش فیزیک ترم اول پردیس شهید رجایی شیراز بود. در این پژوهش به منظور شناسایی بدفهمی های مباحث متفاوت فیزیک در بین دانشجو- معلمان رشته آموزش فیزیک، پرسش نامه ای در اختیار جامعه آماری قرار گرفت و پس از جمع آوری پاسخ ها، دلایل بدفهمی های مباحث متفاوت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.}, keywords_fa = {بد فهمی,دانشجو معلم,آموزش فیزیک,فیزیک مفهومی}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1863.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1863_9bdc9132f03144e27c35fb0563d85d3e.pdf} }