@article { author = {alavian, firoozeh}, title = {The use of animals in biology education: Motivation and challenges}, journal = {}, volume = {8}, number = {26}, pages = {46-56}, year = {2022}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {Organisms provide opportunities to engage students and create diverse learning experiences. Among these, human care and treatment of animals can be one of the most important aspects of biology education, which includes a wide range of observational and experimental guidelines; At the same time, encourage and prepare students to continue their studies in biology and medicine. Extracurricular studies such as taking care of animals at home and visiting zoological parks also provide an opportunity to teach animal behavioral, morphological, ecological, and evolutionary principles that are not necessarily found in textbooks but can enhance the content of the books. And at the same time encourage further study and thoughtful reflection. The present review study uses articles from Google Scholar, PubMed, and Science Direct; between 1980 and 2021, and the keywords education of biology, animals, experiments, and ethics. The purpose of this article is to introduce, in addition to introducing the benefits of using animals in biology education, the ethical considerations of experimenting on living animals and raising conscious and healthy individuals who value and respect living organisms.}, keywords = {Biology Education,animals,experiments,ethics}, title_fa = {استفاده از جانوران در آموزش زیست‌شناسی: انگیزش و چالش‌ها}, abstract_fa = {موجودات زنده فرصت‌هایی را برای جلب علاقه دانش‌آموزان و ایجاد تجربیات آموزشی متنوع فراهم می‌کنند. در این میان، مراقبت انسانی و رفتار با حیوانات می‌تواند یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آموزش زیست‌شناسی باشد که طیف وسیعی از دستورالعمل‌های مشاهده‌ای و آزمایشی را دربر می-گیرد؛ درعین‌حال دانش‌آموزان را برای ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با زیست‌شناسی و پزشکی، تشویق و آماده کند. مطالعات خارج از کلاس مانند سپردن مسئولیت نگهداری و مراقبت از حیوانات در خانه و بازدید از پارک‌های جانورشناسی نیز فرصتی را برای آموزش اصول رفتاری، ریخت‌شناسی، اکولوژیکی و تکاملی جانوران فراهم می‌کند که لزوماً در کتاب‌های درسی یافت نمی‌شوند، اما می‌توانند محتوای کتاب‌ها را تقویت کنند و درعین‌حال تشویق به مطالعه بیشتر و تأمل متفکرانه شوند. در این مطالعه مروری که با استفاده از مقالات سایت‌های گوگل اسکولار ، پاب‌مد و ساینس دایرکت ؛ در محدوده زمانی 1980 تا 2021 و کلیدواژه‌های آموزش زیست‌شناسی، جانوران، آزمایش و اخلاق انجام شد. هدف مقاله حاضر این است که علاوه بر معرفی مزایای استفاده از حیوانات در آموزش زیست‌شناسی، ملاحظات اخلاقی مربوط به آزمایش بر روی حیوانات زنده و پرورش افراد آگاه و سالمی که برای موجودات زنده ارزش و احترام قائل هستند، موردنقد و بررسی قرار گیرد.}, keywords_fa = {آموزش زیست‌شناسی,جانوران,آزمایش,اخلاق}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_2185.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_2185_1f83b6b18f17842aaf85ef8f4dd971ca.pdf} }