@article { author = {Pordeli, Mostafa and Zare, Dr. Zahra}, title = {A content analysis of plant part of tenth Biology Book (1395-96)}, journal = {}, volume = {2}, number = {5}, pages = {35-48}, year = {2016}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {Educational organizations the task of providing a foundation for the development of creativity and innovation and use the talents and abilities of people are responsible. That the development of cultural, economic and social society. Education is the most important educational institution by generating creative content can affect about. The research method is descriptive - survey content analysis and practical. The population of this research includes the content of plant part of tenth biology book. the population of this research includes content of plant part of tenth Biology Book. sample size is selected equals The population size. The research instrument was a self-made content analysis form base on Guildford Creativity pattern .To analyze the content is encoded using. This work is done in 3 steps. The first step is encoded Questions and activity books. Next, all the units of creativity index is matched Guildford and the table recorded. All the units in the third stage in accordance with the pattern Guildford were identified and counted. Data were analyzed using descriptive statistics. plant part of this book Emphasizes on Cognitive memory and Convergent thinking and Less attention has been on divergent thinking and evaluation.}, keywords = {تحلیل محتوا,خلاقیت گیلفورد,زیست شناسی 2,آموزش و پرورش}, title_fa = {تحلیل محتوای بخش گیاهی کتاب درسی زیست شناسی و آزمایشگاه و آزمایشگاه 2 به روش خلاقیت گیلفورد سال تحصیلی 95-94}, abstract_fa = {روش تحقیق در این پژوهش توصیفی-پیمایشی از نوع تحلیل محتوا و کاربردی می باشد.جامعه آماری این پژوهش شامل محتوای بخش گیاهی کتاب درسی زیست شناسی 2متوسطه دوم در سال تحصیلی95-1394 می باشد.حجم نمونه برابر با جامعه آماری انتخاب گردیده .ابزار این تحقیق تحلیل محتوای محقق ساخته با توجه به الگوی خلاقیت گیلفورد می باشد. برای تحلیل محتوای از یک طرح کد گذاری استفاده شده . این کار در سه مرحله انجام شده است. مرحله اول سوالات تصاویرفعالیتها متن کتاب مشخص شده وکد گذاری میشود؛ در مرحله دوم کلیه واحدها در تمامی قسمت ها با طبقه مورد نظر، ازنظر شاخصهای خلاقیت گیلفورد مطابقت داده شده و در جداول مربوطه ثبت شده و در مرحله سوم کلیه واحدها که در سطوح مختلف خلاقیت گیلفورد قرار داشتند شناسایی و شمارش شده اند داده های حاصل با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است بخش گیاهی کتاب درسی زیست شناسی 2 متوسطه دوم تأکید بیشتری به سطح حافظه شناختی و تفکر همگرا دارد و به تفکر واگرا و تفکر ارزشیاب در حد ضعیفی توجه نموده است درمحتوای بخش گیاهی کتاب درسی زیست شناسى2 بین سطوح گوناگون خلاقیت گیلفورد تعادل مناسبی وجود ندارد و بایستی در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود}, keywords_fa = {تحلیل محتوا,خلاقیت گیلفورد,زیست شناسی 2,آموزش و پرورش}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_375.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_375_f8b1bdafecebb003709381c0c7701381.pdf} }