@article { author = {Tajik, Farnaz and Zare, Dr. Zahra}, title = {effective methods in teaching science}, journal = {}, volume = {3}, number = {6}, pages = {23-32}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2645-3649}, eissn = {2645-3649}, doi = {}, abstract = {by a total sight we can find out the new education system needs.these needs are going to be more operational as educations and learning these days. to achieve these goals which make students understand better we have to use action base new methods instead of those passive education methods. in this article we have suggested some of these skills and basic techniques, specially in science. for example we can name techniques like: using poster, traffic light system, visualization, peer set question,... that i'll explain them widely. We need some backgrounds to do these methods as good as possible; work in a group, be good at writing, have consideration and concentration. Teachers have to help their students to achieve these backgrounds from basic levels; for being more operational. we can not separate these methods completely, and it's better to use them together. so we can improve the students skills in different dimensions.}, keywords = {"learning,science education,new methods of teaching"}, title_fa = {روش های موثر در تقویت یادگیری در آموزش علوم تجربی}, abstract_fa = {آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی و تربیتی، و اثر بخش ترین نهاد که با سرمایه های هر کشوری یعنی نیروی انسانی آن کشور سر و کار دارد، نقش به سزایی در تربیت توانایی های نیروی انسانی دارد. از گذشته تا به حال شیوه های گوناگونی برای اثر بخش کردن نظام آموزش و پرورش در هر کشور اتخاذ شده است که هر کدام از این روش ها بار ها توسط معلمانی که از آنها استفاده می کنند مورد آزمون و خطا قرار گرفته اند. در جدید ترین دسته بندی ها روش های تدریس به دو گروه عمده ی روش های نوین و سنتی تقسیم بندی شده اند. روش هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند، زیر مجموعه ی روش های نوین قرار دارند. از جمله این روش ها می توان استفاده از پوستر، استفاده از سیستم چراغ راهنما، تصویر سازی، مشارکت در آزمون سازی و... را نام برد. هر کدام از این روش ها با توجه به شرایط کلاس، و فراهم بودن امکانات لازم، می توانند مورد استفاده قرار گیرند.}, keywords_fa = {"یادگیری,آموزش علوم تجربی,الگو های نوین تدریس"}, url = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_381.html}, eprint = {https://basicscience.cfu.ac.ir/article_381_5e1aef7a85e9d02ca0a8de7a9fd642c6.pdf} }