%0 Journal Article %T تاثیر یادگیری پروژه محور بر نگرش تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک %J پویش در آموزش علوم پایه %I دانشگاه فرهنگیان %Z 2645-3649 %A کریمی, ناصر %A واحدی, حسین %D 2021 %\ 02/19/2021 %V 6 %N 21 %P 48-56 %! تاثیر یادگیری پروژه محور بر نگرش تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک %K یادگیری پروژه محور %K نگرش تحصیلی %K درس فیزیک %R %X هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر یادگیری پروژه محور بر نگرش تحصیلی دانش آموزان متوسطه در درس فیزیک صورت گرفت. روش تحقیق: روش تحقیق پژوهش از نوع نیمه آزمایشی به صورت پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود و در آن دو کلاس از دانش آموزان رشته ریاضی پایه یازدهم در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز به شکل هدفمند انتخاب شدند و سپس به صورت تصادقی در گروه های آزمایش و کنترل قرار داده شدند. دانش آموزان در درس فیزیک، در گروه آزمایش به مدت 14 جلسه به روش یادگیری پروژه محور آموزش دیدند و در مقابل دانش آموزان گروه کنترل به روش سنتی آموزش دیدند. قبل و بعد از آموزش، آزمون نگرش به درس در هر دو گروه به صورت پیش آزمون و پس آزمون گرفته شد. داده های بدست آمده با استفاده از روش تحلیل کواریانس یکراهه تحلیل شد. یافته ها: نتایج بدست آمده نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه کنترل در نگرش تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج این تحقیق اثربخشی روش یادگیری پروژه محور را بر نگرش دانش آموزان در درس فیزیک مورد تایید قرار داد. %U https://basicscience.cfu.ac.ir/article_1365_650c4140d7d280c0bf6b5258f04af7ba.pdf