دانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم پایه2645-36491120151222Comparison Mvmnayy effect in improving burn ointment and silver sulfadiazine in ratsبررسی مقایسه اثر مومنایی و پماد سیلورسولفادیازین در بهبود سوختگی در موش صحرایی نر59193FAمصطفیپردلیدانشجوسجادجداویدانشجوJournal Article20150827Improved burns Fyprvplast of factors, including inflammatory cells and keratinocytes, but the most important factor affecting the impact of the burn to prevent infection, the majority of deaths occur as a result of burns due to infection in burn and entry Infection is blood flow can result in the manufacture of drugs to improve the treatment of burns and consider taking Bgyrd.pzhvhsh show that Mvmnayy proficiency effect on the growth of Pseudomonas Yrvzhynvaz the most important causes of infection The wound is different in many years of herbal drugs and in some cases were considered the only treatment available materials are used in the pharmaceutical industry. This study compared the effects of Mvmnayy (Shilajit) and silver sulfadiazine ointment burn wound healing in rats has been investigated. The results showed that the recovery Mvmnayy singe in mice showed accelerated. It is also useful to Pmadsvlfadyazyn Mvmnayy impact on improving singe or application. In order to generalize the findings of this research on human subjects offer that clinical trials be performed prior to its use and understanding all possible mechanisms, such as the effect on Sntzklazhn Mvmnayy, increase oxygen supply, an increase of new vessels and fibroblast Filtration takes the position burns.در بهبود سوختگیها عوامل مختلفی از جمله فیپروپلاست ها یاخته های التهابی کراتینوسیت ها تاثیر دارند مهمترین عامل بهبود سوختگی جلوگیری از عفونت آن است. تایج نشان میدهمومنایی اثر مهارتی کامل بر رشد سود و موناس آئروژینواز دارد که عامل مهم ایجاد عفونت می باشد.دراین تحقیق ما به مقایسه اثر مومنایی)شیلاجیت(و پماد سیلور سولفادیازین در ترمیم زخم حاصل از سوختگی در موش صحرایی نر پرداخته ایم. نتایج نشان داد مومنایی ترمیم سوختگی سطحی را در موش صحرایی تسریع می کند. قبل از مصرف باید شناخت دقیق همه مکانیسم های احتمالی مومنایی از قبیل اثر بر سنتزکلاژن،کاهش التهاب،افزایش اکسیژن رسانی، بررسی شود.https://basicscience.cfu.ac.ir/article_193_379bc72420665bc4db91e8865dfddf96.pdfدانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم پایه2645-36491120151222The Review of "Helping Children Learn Mathematics"نقد و بررسی کتاب "کمک به کودکان در یادگیری ریاضیات"2226192FAسارهحق خواهدبیر آموزش و پرورش استان فارسآزیتامدرس حقیقیمدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر فارسJournal Article20150719In the present study, with review some parts of the book "Helping Children Learn Mathematics" written by Robert Reys and translated by Masood Norozian, we want to answer to this question "how much this book can be useful as a source for teaching the foundations of mathematics education for the students of primary education?" For this purpose, we compared some parts of the book with the ninth edition of the original version that we have available. In addition, based on the experiences gained from teaching this book and study other sources, we try to present some recommendations for eliminating of defects of the book. Finally, we found that by applying some changes, this book can be a good source for teaching the foundations of mathematics education for the students of primary education. Especially if the eleventh edition of the book is translated with respect to the reforms mentioned in the article, provided a more up to date source.در پژوهش حاضر، با نقد کتاب "کمک به کودکان در یادگیری ریاضیات"در پی پاسخ دادن به این پرسش بوده ایم که تا چه اندازه این کتاب بعنوان منبعی برای درس مبانی آموزش ریاضی رشته آموزش ابتدایی می تواند مفید باشد. به این منظور بخش هایی از کتاب را با چاپ نهم نسخه اصلی که در اختیار داشتیم، مقایسه نمودیم. علاوه بر این کوشیده ایم که پیشنهاداتی جهت رفع نواقص کتاب مذکور ارائه نماییم. نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که با اعمال برخی تغییرات، این کتاب می تواند منبع خوبی باشد.https://basicscience.cfu.ac.ir/article_192_d73ba944c4081e3a4df2cce653843873.pdfدانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم پایه2645-36491120151222Using new methods of science instruction with environmental approach based on interactive-constructive modelاستفاده از شیوههای نو در آموزش علوم با رویکرد زیست محیطی متناسب با مدل تعاملی-سازنده915194FAمسعودکیمیاگریدانشگاه فرهنگیان- پردیس شهید باهنر اصفهانتقیآقاحسینیعضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید باهنر اصفهانJournal Article20150818After the failed experiences of various countries to achieve economic development, sustainable development models that coordinate development capacity and definite environmental requirements were discussed. In these models, the role of human resources aware of environmental issues and committed to protecting the environment is a very (significant) factor. One of the manpower training platforms is science education.<br />In this study, through analyzing written & online sources over the past 20 years and processing the data gained from them, environmental practices that are instrumental for students in understanding environmental concepts & content have been proposed. These techniques include web-quests, social simulation and educational games in the virtual media, to teach knowledge and attitudes related to the environment. Learning cycle instructional model provides appropriate structure for instruction of environmental science units. This approach begins with elicitation of learners' ideas. These ideas will be exposed to evidence from activities and after interaction with social and physical spaces, by reflection and comparison between initial ideas and argumentation, new concepts emerge.پس از تجربههای ناکام کشورهای گوناگون در زمینهی توسعهی اقتصادیشان، مدلهای توسعهی پایدار که توسعه را هماهنگ با ظرفیتها و الزامهای زیستمحیطی تعریف میکنند، مطرح شدند. در این مدلها، نقش نیروی انسانی آگاه به دانش محیط زیست و متعهد نسبت به حفاظت از آن بسیار اهمیت دارد. یکی از بسترهای تربیت این نیروی انسانی، آموزش علوم تجربی است. در این پژوهش با بررسی منابع مکتوب و برخط منتشر شده در 20 سال اخیر، با پردازش اطلاعات به دست آمده از آنها شیوههایی پیشنهاد شدهاند که برای درک محتوا و مفاهیم زیستمحیطی توسط دانشآموزان، مناسباند. میتوانیم با استفاده از این تکنیکها که مهمترین آنها مدل سازی، وبپویهها، وانمودسازی اجتماعی و بازیسازی آموزشی در محیط مجازی هستند، دانش و نگرشهای مرتبط با محیط زیست را آموزش دهیم. مدل آموزشی چرخهی یادگیری ساختار مناسبی برای ارائه و آموزش واحدهای زیستمحیطی، محسوب میشود. این مدل آموزشی با مطرح شدن ایدههای یادگیرندهها آغاز میشود، سپس این ایدهها در معرض شواهد قرار میگیرند و پس از تعامل در محیط اجتماعی یا فیزیکی، تامل در مورد ایدهها و استدلال با توجه به شواهد، موجب مفهومسازی خواهد شد.https://basicscience.cfu.ac.ir/article_194_da79d1888ee35b2a8a7dd4df701d4db3.pdfدانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم پایه2645-36491120151222Interviewمصاحبه2732195FAسمیهحسینیاستادJournal Article20150924fffffffffffffffff ffffffffff ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffffffff fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffffffffffffff fff f f ffffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff ffffff f f f ffffffffffffffffffffffff fffffffff fffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffff ffffffffffffff ffffffffffff ffffffff ffffffffffff fffff f f f f f f f fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffff f fffffffffffffffffffffffffffffffffff f f f fffffffffff fffffffffffffff f f f fffffffffffffffffffffffffffffffffffffff f f ffffffffff f fffffffffffff ffffffffffff ffffffffffffffffff ffffffffff fffffffffffff fffffffff f f f fffffffffff f f ffffffffffffffffff f f ffffffffff f f ffffffffffffffffffff f f ffffffffffffffffff f f f f f<br />fffffffffffffffff ffffffffff ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffffffff fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffffffffffffff fff f f ffffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff ffffff f f f ffffffffffffffffffffffff fffffffff fffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffff ffffffffffffff ffffffffffff ffffffff ffffffffffff fffff f f f f f f f fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffff f fffffffffffffffffffffffffffffffffff f f f fffffffffff fffffffffffffff f f f fffffffffffffffffffffffffffffffffffffff f f ffffffffff f fffffffffffff ffffffffffff ffffffffffffffffff ffffffffff fffffffffffff fffffffff f f f fffffffffff f f ffffffffffffffffff f f ffffffffff f f ffffffffffffffffffff f f ffffffffffffffffff f f f f fپروفسور عزیز بهکامی در سال 1314 در ارومیه به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در ایران به عنوان دانشجوی نمونه و با استفاده از بورس تحصیلی به خارج از کشور اعزام شد و در سال 1967 میلادی مدرک دکتری خود را از دانشگاه نورث وسترن شیکاگو در آمریکا اخذ نمود و پس از شرکت در چندین پروژهی تحقیقاتی در سالهای 1968-1967 به ایران بازگشت. در ابتدا به عنوان استادیار فعالیت خود را در دانشگاه شیراز آغاز نمود. سپس در سال 1969 به مرتبهی دانشیاری و در سال 1974 به مرتبهی استادی ارتقاء درجه یافت. پروفسور بهکامی در طول سالهای تدریس خود به طور متناوب در فرصتهای مطالعاتی به خارج از کشور رفته و با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی از جمله دانشگاه روچستر، آزمایشگاه لورنتس برکلی، دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه ایالتی آرگون همکاری داشته است. ایشان پس از بازنشستگی نیز از فعالیت علمی چشمپوشی نکردهاند و هماکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به امر تدریس و راهنمایی رساله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مشغول میباشند.https://basicscience.cfu.ac.ir/article_195_319967c98757db999358332d4f503e6f.pdfدانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم پایه2645-36491120151222A review of some new methods of teaching chemistry at high schoolمروری بر برخی روش های نوین آموزش شیمی در دبیرستان1922196FAایمانمتذکردانشجوی ترم6 کارشناسی دبیری شیمی / دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی شیرازاحسانعوضدختدانشجوی ترم 6 کارشناسی دبیری شیمی / دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی شیرازJournal Article20151205Abstract<br />Along with the development of science in various fields, incremental changes in the content and methods of teaching and learning has been achieved. The traditional method of teaching and transmission of knowledge from teacher to student, giving way to new approaches (in which student learning plays a major role.) Is given. But in most Iranian schools still teach the traditional method is actually a set of concepts and data transmission from teacher to student. (Such as filling an empty glass), on the other hand the content of the science curriculum of training programs similar There are many other countries, but it seems that some of our students' poor academic performance compared with their peers in other countries, mainly due to inefficient methods of teaching and learning.<br />In this article we are going to review four educational practices, examples of active teaching-learning methods that lead to deep learning materials for students, as well.چکیده <br />همراه با پیشرفت و توسعه علوم در زمینه های مختلف تغییرات فزاینده ای در محتوا و روش های تدریس و آموزش حاصل شده است . در واقع روش های سنتی و قدیمی تدریس و انتقال دانش از معلم به دانش آموز جای خود را به روش های نوین ( که در آنها خود دانش آموز نقش اصلی یادگیری را ایفا می کند . ) داده است . اما در بیشتر مدارس ایران هنوز روش تدریس و آموزش همان روش سنتی است که در واقع انتقال یک سری مفاهیم و داده ها از معلم به ذهن دانش آموز است .(مانند پرکردن لیوان خالی), از طرف دیگر محتوای برنامه های آموزشی درسی علوم ایران شباهت زیادی به سایر کشور ها دارد ، اما به نظر می رسد که ضعف عملکرد تحصیلی برخی دانش آموزان ما در مقایسه با همسالان خود در سایر کشور ها به طور عمده به دلیل به کارگیری روش های ناکار آمد یاددهی یادگیری می باشد . <br />در این مقاله قصد داریم تا با مرور چهار شیوه آموزشی ، نمونه هایی از شیوه های فعال یاددهی یادگیری را که به یادگیری عمیق مطالب برای دانش آموزان منجر می شود ، بیان کنیم .https://basicscience.cfu.ac.ir/article_196_0951fa5e7dcc75a1df8d56fbcda8433d.pdfدانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم پایه2645-36491120151222The Opinions Of Teachers On The Use Of Cartoon Character In
The Mathematics Lessonنظرات معلمان درباره استفاده از شخصیتهای کارتونی در درس ریاضیات1519197FAسکینهحبیبیدبیر آموزش و پرورش ناخیه ۱Journal Article20160101This aim the use of cartoon characters in mathematics education at primary education level aimed to reveal the<br />views of teachers. The qualitative research design is used in this study. The research data was created as a result of surveys to teachers who work in primary schools in North Cyprus. The data are presented into categories. As a result of this study is the power of sanctions on children cartoon characters and teacher opinions has emerged that cartoon characters for the education can be adapted to direction of increasing student achievement in mathematics lesson.<br /><br />In the middle of 20th century, emerging of new technologies has reached the power to change the world conditions<br />(Ağaoğlu, 1989; Tuncay & Uzunboylu, 2010). These technological advances in the world, the development of<br />education has become a priority (Tas, 2004).<br /><br />Besides being a science of mathematics, including problems in daily life are important devices that can be<br />used. As stated in the word “problem” includes numerical problems as well as other problems that may confront in<br />life as general. So that teaching of mathematics’ behaviors aimed to gain which should include all of the educational<br />levels (Baykul, 2001).هدف از استفاده از شخصیتهای کارتونی در آموزش ریاضیات در سطح آموزش ابتدایی، به منظور نشان دادن دیدگاه-های معلمان بود. در این پژوهش یک روش تحقیق کیفی طراحی شد. دادههای تحقیق به عنوان نتایج بررسی معلمانی که در دوران ابتدائی در شمال قبرس مشغول به کار هستند، ایجاد شدند. دادهها به صورت دستهبندی شده ارائه شدهاند. در نتیجه بررسی تاثیر شخصیتهای کارتونی بر روی کودکان و همچنین نظرات معلمان، مشخص شده است که شخصیتهای کارتونی در زمینه آموزش میتواند با افزایش موفقیت دانشآموزان در درس ریاضی در ارتباط باشند.https://basicscience.cfu.ac.ir/article_197_2f0fbc4338ee5cc126a647d9db8c83b7.pdfدانشگاه فرهنگیانپویش در آموزش علوم پایه2645-36491120151222Investigation of the simultaneous effect of laser radiation and hydrogenic donor impurity on the optical properties of a spherical quantum dotبررسی اثرهمزمان تابش لیزری و ناخالصی هیدروژنی بر خواص اپتیکی یک نقطه کوانتومی کروی14198FAمجتبیثروت خواهگروه فیزیک، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران.نیلوفرخواجه ایگروه فیزیک، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی،، مرودشت، ایران.Journal Article20160112In this paper the goal is to investigate the simultaneous effects of laser radiation and presence of hydrogenic donor impurity on the linear and third order nonlinear optical properties of a spherical quantum dot. Hydrogenic impurity is placed at the center of quantum dot and the system is considered under the effect of a laser radiation. we obtain the energy eigenvalues and corresponding eigenfunctions using finite element method.also we investigate the effect of different incident optical intensity,dot radius and laser field amplitude on the linear and third order nonlinear optical properties.the result are shown that by increasing intensity optical properties will deacreas also by increasing dot radius and laser field optical properties will shift to low energies.<br />also we investigate the effect of different incident optical intensity,dot radius and laser field amplitude on the linear and third order nonlinear optical properties.the result are shown that by increasing intensity optical properties will deacreas also by increasing dot radius and laser field optical properties will shift to low energies.در این مقاله هدف بررسی خواص اپتیکی خطی و مرتبه سوم غیر خطی یک ناخالصی هیدروژنی قرارداده شده در مرکز یک نقطه کوانتومی است. فرض میشود سیستم تحت تأثیر یک تابش لیزری با فرکانس بالا قرار دارد. ویژه توابع و ویژه مقادیر مربوطه، با استفاده از روش المانهای محدود محاسبه میگردند. به علاوه خواص اپتیکی خطی، مرتبه سوم غیر خطی به ازای مقادیر متفاوت شعاع نقطه کوانتومی، شدت فوتونهای فرودی و مقادیر متفاوت تابش لیزری مورد بررسی قرار گرفتهاند. نتایج به دست آمده نشان میدهندکه با افزایش شدت فوتونهای فرودی ضریب جذب کل و تغییرات ضریب شکست کل کاهش مییابد. همچنین با افزایش شعاع نقطه کوانتومی و تابش لیزری جابهجایی سیستم به سمت انرژیهای کمتر را میتوان مشاهده کرد.https://basicscience.cfu.ac.ir/article_198_11f3c336f4bd35ec46485eaa7b34636b.pdf