1
Basic Science Departments, Farhangian University, Tehran
2
Farhangian university
Abstract
پژوهش حاضر اثرات متقابل دو درس ریاضی و فیزیک را در آموزش فیزیک بوسیله مصاحبه با دیبران فیزیک با تجربه ، مورد ارزیابی قرار می دهد. در ضمن مصاحبه ، پرسشنامه هایی در اختیار دبیران قرار گرفت تا بوسیله آن ها بتوانیم داده های عددی قابل محاسبه و نتیجه بخش را بدست آوریم . در مصاحبه ها نظرات و زوایای دید هریک از دبیران با رعایت اهمیت موضوع، مورد بررسی قرار گرفت. سپس نتایج این مصاحبه ها طبقه بندی و مجزا شدند . نتیجه کل ، که درواقع تقابل میان فیزیک و ریاضی را نشان می داد مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس با وارد کردن نتایج بدست آمده حاصل از پرسشنامه در نرم افزار تحلیل آماری توانستیم چهارچوب مناسب را جهت تشکیل ساختاری متناسب با الگو های دانش موضوعی بدست آوریم . پژوهش حاضر اثرات متقابل دو درس ریاضی و فیزیک را در آموزش فیزیک بوسیله مصاحبه با دیبران فیزیک با تجربه ، مورد ارزیابی قرار می دهد.
Karimi, N. and Elyasi, N. (2019). Identifing the effect of interplay beetween Mathematics and Physics in teaching Physics in area of PCK. Research in Science Education, 4(13), 65-77.
MLA
Karimi, N. , and Elyasi, N. . "Identifing the effect of interplay beetween Mathematics and Physics in teaching Physics in area of PCK", Research in Science Education, 4, 13, 2019, 65-77.
HARVARD
Karimi, N., Elyasi, N. (2019). 'Identifing the effect of interplay beetween Mathematics and Physics in teaching Physics in area of PCK', Research in Science Education, 4(13), pp. 65-77.
CHICAGO
N. Karimi and N. Elyasi, "Identifing the effect of interplay beetween Mathematics and Physics in teaching Physics in area of PCK," Research in Science Education, 4 13 (2019): 65-77,
VANCOUVER
Karimi, N., Elyasi, N. Identifing the effect of interplay beetween Mathematics and Physics in teaching Physics in area of PCK. Research in Science Education, 2019; 4(13): 65-77.