2
دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان گیلان، پردیس بنت الهدی صدر رشت، ایران.
چکیده
حل مسئله از ارکان مهم آموزش ریاضیات است و به عنوان یکی از مهم ترین اهداف آموزش ریاضی در مدرسه، مورد توجه دست اندر کاران امر آموزش قرار دارد. برخی از فراگیران به دلیل آشنا نبودن با مهارت های حل مسئله، دچار نا امیدی در کار با مسائل ریاضی می شوند ولی آموزش راهبردهای حل مسئله به دانش آموزان می تواند مهارت حل مسئله را در آنان، بهبود ببخشد و در آنان انگیزه بیشتری برای یادگیری ریاضی به وجود آورد. بنابراین راهبردهایی که توانایی حل مسئله دانش آموزان در ریاضی را ارتقا می دهند، باید مورد توجه آموزشگران قرار بگیرند. در این مقاله به شرح وتوضیح پنج راهبرد: بازی های فکری، نقشه مفهومی، فراشناخت و راهبرد K-W-D-L که از راهبردهای موثر در ارتقای توانایی حل مسئله هستند، می پردازیم و مزایای هرکدام از راهبردها را بیان می نماییم.
موسی پور, منصوره, پور تقی کوهبنه, بهاره, & تقی پور, آمنه. (1398). راهبردهایی برای ارتقای توانایی حل مسئله در ریاضی. پویش در آموزش علوم پایه, 5(17), 35-46.
MLA
منصوره موسی پور; بهاره پور تقی کوهبنه; آمنه تقی پور. "راهبردهایی برای ارتقای توانایی حل مسئله در ریاضی". پویش در آموزش علوم پایه, 5, 17, 1398, 35-46.
HARVARD
موسی پور, منصوره, پور تقی کوهبنه, بهاره, تقی پور, آمنه. (1398). 'راهبردهایی برای ارتقای توانایی حل مسئله در ریاضی', پویش در آموزش علوم پایه, 5(17), pp. 35-46.
VANCOUVER
موسی پور, منصوره, پور تقی کوهبنه, بهاره, تقی پور, آمنه. راهبردهایی برای ارتقای توانایی حل مسئله در ریاضی. پویش در آموزش علوم پایه, 1398; 5(17): 35-46.