بکارگیری تفکر طراحی در یادگیری انواع شبکه بلور

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، ایران.

2 دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان، ایران.

چکیده

اغلب فراگیران آمادگی لازم برای ایده پردازی و بکارگیری خلاقیت در یادگیری مفاهیم مشکل و ناآشنای علوم تجربی را ندارند. تفکر طراحی مبتنی بر روش های خلاقیت است. در تفکر طراحی ذهن برای درگیر شدن با هر موضوع و این که همه چیز را به صورت یک مساله ببیند عادت می کند. بنابراین در این شیوه مدل های ذهنی جدید به فراگیران آموزش داده می شود که در فضای سازنده گرا می تواند برای پیشرفت خلاقیت و یادگیری دروس آنان بسیار مفید واقع شود. مطالعه حاضر می کوشد با تشریح مراحل پنج گانه تفکر طراحی به ارایه مدلی جهت بکارگیری خلاقیت فراگیران در بکارگیری مفاهیم وابسته به شبکه بلور بپردازد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Apply design thinking to learning a of crystal lattice

نویسندگان [English]

  • Dr. Elahe Keshavarz 1
  • Fateme Moshkbid 2
1 Farhangian University, IRAN.
2 Farhangian University, IRAN.
چکیده [English]

Most students are unprepared for the idea and application of creativity in learning difficult and unfamiliar concepts of science. Design thinking is based on creative methods. Gets used to thinking of designing the mind to engage with any subject and to see everything as a problem. Therefore, in this method new models of mind are taught to learners which in a constructivist environment can be very useful for developing their creativity and learning their lessons. The present study presents a model for applying learners' creativity in applying crystal lattice-related concepts by outlining five stages of design thinking.
qqqq qqq wqq wwwww deee ddf fff vff gfff ggg g h h g g g g bb b b b b b b b b b bnv v b n n n nm n j m m k m m m m m m k m m, m m j j j j j k kk k k

کلیدواژه‌ها [English]

  • Education
  • Crystal lattice
  • Design thinking