3
عضو هیات علمی گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
چکیده
یافتن روشهایی نوین برای انتقال تجربیات گذشتگان و معرفی عظمت آیات قرآن به نسل جدید نیازمند کسب مهارتهای لازم و تغییر دیدگاه نسبت به شیوه تدریس علوم پایه توسط اساتید و معلمین دارد. آنچه که باعث ایجاد فاصله در دو نسل مختلف شده است عدم پذیرش نصیحت و یا معارف دینی به سبک مرسوم است. مهارت یک استاد در استفاده از علاقمندی دانشآموز و یا دانشجو به علوم پایه و درج مصادیق تربیتی و معرفت دینی در ضمن تدریس این علوم میتواند رسالت یک معلم را از آموزش به پرورش ارتقا دهد. این مقاله که مبتنی بر تجربیات حاصل از تدریس در پایههای مختلف میباشد، سعی دارد تا بخشی از ضرب المثلها، شعرها، جملات عامیانه و آیات قرآن قابل بیان حین تدریس فیزیک که باعث جذابیت و ماندگاری بیشتر درس در ذهن فراگیر شده و باعث تفکر در آموزههای دینی و تغییر در رفتار اجتماعی میشود را بیان کند. این نوع تدریس علاوه بر افزودن نشاط و معرفت دینی لازم به محیط کلاس، ذهن شنونده را برای درک مفهوم علمی جملات کنجکاو خواهد کرد و به او میآموزد که پس از شنیدن هر جمله و یا عبارتی در آن بیاندیشد.
ناموری, الهه, جلیلیان, بهروز, & رضایی, صفیه. (1399). تدریس مفهومی فیزیک همراه با مهارتهای زندگی و معرفت دینی. پویش در آموزش علوم پایه, 6(18), 31-37.
MLA
الهه ناموری; بهروز جلیلیان; صفیه رضایی. "تدریس مفهومی فیزیک همراه با مهارتهای زندگی و معرفت دینی". پویش در آموزش علوم پایه, 6, 18, 1399, 31-37.
HARVARD
ناموری, الهه, جلیلیان, بهروز, رضایی, صفیه. (1399). 'تدریس مفهومی فیزیک همراه با مهارتهای زندگی و معرفت دینی', پویش در آموزش علوم پایه, 6(18), pp. 31-37.
VANCOUVER
ناموری, الهه, جلیلیان, بهروز, رضایی, صفیه. تدریس مفهومی فیزیک همراه با مهارتهای زندگی و معرفت دینی. پویش در آموزش علوم پایه, 1399; 6(18): 31-37.