1
استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
2
دانشجوی مقطع کارشناسی رشته آموزش فیزیک، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده
با ظهور مکانیک کوانتومی در اوایل قرن بیستم، علم فیزیک دچار دگرگونی عظیمی شد. خواص شگفت انگیزی که در پدیدههای کوانتومی مشاهده شد، باعث شد که علم کوانتوم در صنعت و پزشکی مورد توجه بسیاری از محققین قرار گیرد. به گونهای که امروزه پیشرفت در بسیاری از علوم مختلف مدیون ظهور مکانیک کوانتومی است. با توجه به کاربرد علم کوانتوم در حوزههای مختلف، آموزش مفاهیم مکانیک کوانتومی که نسبت به مفاهیم کلاسیکی بسیار متفاوت و در برخی موارد غیرقابل پذیرش هستند، از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این مقاله ابتدا به بررسی آموزش کوانتوم در کتب درسی متوسطه دوره دوم میپردازیم. سپس به عنوان نمونه میزان درک دانشآموزان متوسطه دوره دوم را از مفهوم دوگانگی موج-ذره با طرح چند پرسش بررسی میکنیم.
آقایی, سهراب, & قراغانی, محمدرضا. (1399). اهمیت آموزش مکانیک کوانتومی در متوسطه دوره دوم و بررسی بدمفهومش دانشآموزان در دوگانگی موج-ذره. پویش در آموزش علوم پایه, 6(21), 1-9.
MLA
سهراب آقایی; محمدرضا قراغانی. "اهمیت آموزش مکانیک کوانتومی در متوسطه دوره دوم و بررسی بدمفهومش دانشآموزان در دوگانگی موج-ذره", پویش در آموزش علوم پایه, 6, 21, 1399, 1-9.
HARVARD
آقایی, سهراب, قراغانی, محمدرضا. (1399). 'اهمیت آموزش مکانیک کوانتومی در متوسطه دوره دوم و بررسی بدمفهومش دانشآموزان در دوگانگی موج-ذره', پویش در آموزش علوم پایه, 6(21), pp. 1-9.
VANCOUVER
آقایی, سهراب, قراغانی, محمدرضا. اهمیت آموزش مکانیک کوانتومی در متوسطه دوره دوم و بررسی بدمفهومش دانشآموزان در دوگانگی موج-ذره. پویش در آموزش علوم پایه, 1399; 6(21): 1-9.