2
استادیار، گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
چکیده
پژوهش حاضر در سال تحصیلی 1397-98 در پایه سوم دبستانی واقع در ناحیه یک شیراز انجام شده است. پژوهشگر در طول دوره کارورزی با دانشآموزی در ارتباط بوده که تنها نسبت به درس ریاضی بیعلاقه و بیتوجه بوده و این بیعلاقگی و بیتوجهی او در انجام فعالیتهای درس ریاضی و رضایتبخش نبودن نتایج آزمونهای عملکردی او مشهود بوده است. هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقمندی او به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن در درس موردنظر بوده است. برایناساس، پژوهشگر با استفاده از منابع گوناگون مانند بررسی پوشهکار و کارنامه تحصیلی او، مصاحبه با آموزگار، مصاحبه با والدین و مرور دیدگاه صاحبنظران، به جمعآوری اطلاعات پرداخت. بعد از تجزیه و تحلیل دادهها جهت شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد مساله، به ارائه راهحل پیشنهادی پرداخت. سپس به اجرای راهحل پیشنهادی که استفاده از روش بازی در آموزش مفاهیم ریاضی و اعتبارسنجی آن است، اقدام نمود. نتایج پژوهش حاکی از آن است که استفاده از روشهای جذاب و متنوع و از آن جمله روش بازی، علاوه بر تعمیق یادگیری مفاهیم ریاضی در فراگیران، انگیزهی آنان به یادگیری بیشتر را نیز افزایش می دهد.
نبوی زاده, راحله سادات, & شیروانی شیری, علی. (1400). بهره گیری از روش بازی در بهبود بی علاقگی و کم توجهی دانش آموز دبستانی به درس ریاضی. پویش در آموزش علوم پایه, 7(22), 32-56.
MLA
راحله سادات نبوی زاده; علی شیروانی شیری. "بهره گیری از روش بازی در بهبود بی علاقگی و کم توجهی دانش آموز دبستانی به درس ریاضی". پویش در آموزش علوم پایه, 7, 22, 1400, 32-56.
HARVARD
نبوی زاده, راحله سادات, شیروانی شیری, علی. (1400). 'بهره گیری از روش بازی در بهبود بی علاقگی و کم توجهی دانش آموز دبستانی به درس ریاضی', پویش در آموزش علوم پایه, 7(22), pp. 32-56.
VANCOUVER
نبوی زاده, راحله سادات, شیروانی شیری, علی. بهره گیری از روش بازی در بهبود بی علاقگی و کم توجهی دانش آموز دبستانی به درس ریاضی. پویش در آموزش علوم پایه, 1400; 7(22): 32-56.