اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘـﻮای ﻛﺘـﺎب علوم تجربی پایه پنجم اﺑﺘﺪاﻳﻲ بر اساس الگوی مریل انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و روش تحقیق آن، توصیفی و از نوع تحلیل محتوا میباشد. جامعه آماری محتوای کتاب علوم پنجم ابتدایی 1400 ـ 1399است و نمونه آماری برابر با حجم جامعه آماری است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که دروس کتاب پنجم ابتدایی بیشتر از نوع عملی وکاربردی است. انواع ارائه اولیه و ثانویه به میزان مناسبی بهکاررفته است. همچنین در نحوه ارائه وارزشیابی وتنوع مثال اصل تفکیک در بیشتر درسهای این کتاب رعایت شده است. در نحوه ارائه و ارزشیابی اصل همتاسازی و سطح دشواری رعایت شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که بسیاری از معیارهای روش مریل در کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی رعایت شده است.
طاوسی سیمکانی, رقیه , فهندژ سعدی, پری و صالحی, محمدرضا . (1400). تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی براساس الگوی مریل. پویش در آموزش علوم پایه, 7(24), 20-31.
MLA
طاوسی سیمکانی, رقیه , , فهندژ سعدی, پری , و صالحی, محمدرضا . "تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی براساس الگوی مریل", پویش در آموزش علوم پایه, 7, 24, 1400, 20-31.
HARVARD
طاوسی سیمکانی, رقیه, فهندژ سعدی, پری, صالحی, محمدرضا. (1400). 'تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی براساس الگوی مریل', پویش در آموزش علوم پایه, 7(24), pp. 20-31.
CHICAGO
رقیه طاوسی سیمکانی , پری فهندژ سعدی و محمدرضا صالحی, "تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی براساس الگوی مریل," پویش در آموزش علوم پایه, 7 24 (1400): 20-31,
VANCOUVER
طاوسی سیمکانی, رقیه, فهندژ سعدی, پری, صالحی, محمدرضا. تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی براساس الگوی مریل. پویش در آموزش علوم پایه, 1400; 7(24): 20-31.