اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘـﻮای ﻛﺘـﺎب علوم تجربی پایه پنجم اﺑﺘﺪاﻳﻲ بر اساس الگوی مریل انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و روش تحقیق آن، توصیفی و از نوع تحلیل محتوا میباشد. جامعه آماری محتوای کتاب علوم پنجم ابتدایی 1400 ـ 1399است و نمونه آماری برابر با حجم جامعه آماری است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که دروس کتاب پنجم ابتدایی بیشتر از نوع عملی وکاربردی است. انواع ارائه اولیه و ثانویه به میزان مناسبی بهکاررفته است. همچنین در نحوه ارائه وارزشیابی وتنوع مثال اصل تفکیک در بیشتر درسهای این کتاب رعایت شده است. در نحوه ارائه و ارزشیابی اصل همتاسازی و سطح دشواری رعایت شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که بسیاری از معیارهای روش مریل در کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی رعایت شده است.
طاوسی سیمکانی, رقیه, فهندژ سعدی, پری, & صالحی, محمدرضا. (1400). تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی براساس الگوی مریل. پویش در آموزش علوم پایه, 7(24), 20-31.
MLA
رقیه طاوسی سیمکانی; پری فهندژ سعدی; محمدرضا صالحی. "تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی براساس الگوی مریل", پویش در آموزش علوم پایه, 7, 24, 1400, 20-31.
HARVARD
طاوسی سیمکانی, رقیه, فهندژ سعدی, پری, صالحی, محمدرضا. (1400). 'تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی براساس الگوی مریل', پویش در آموزش علوم پایه, 7(24), pp. 20-31.
VANCOUVER
طاوسی سیمکانی, رقیه, فهندژ سعدی, پری, صالحی, محمدرضا. تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی براساس الگوی مریل. پویش در آموزش علوم پایه, 1400; 7(24): 20-31.