تحول در آموزش زیست‌شناسی با استفاده از دوربین‌های مادون‌قرمز

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران

چکیده

تصویربرداری حرارتی فرصت‌های جدیدی برای مطالعه مفاهیم و فرایندهای زیست‌شناسی فراهم می‌کند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به استفاده از دوربین‌های مادون‌قرمز (IR) در فعالیت‌های آموزشی برای کشف انتقال و تحول انرژی در فیزیولوژی انسان، تنظیم مجدد حرارت بدن حیوانات و متابولیسم گیاهان اشاره کرد. ماهیت کاربرپسند و بصری فناوری IR به دلیل چنین انتقال انرژی، برای مطالعه تغییر سریع دما در سطوح بیولوژیکی مناسب است؛ بنابراین دوربین‌های IR ابزارهای آموزشی بالقوه مفیدی برای نزدیک شدن به مفهوم تقاطع انرژی و ماده هستند. این دوربین نمایانگر نسل جدیدی از فن‌آوری تحقیق است که پتانسیل زیادی را در آموزش زیست‌شناسی نشان می‌دهد. در این مقاله مروری سعی در معرفی دوربین‌های IR برای مدارس و توانمندسازی دانش‌آموزان برای کشف علمی معتبر ارائه‌شده است. اطلاعات جمع‌آوری‌شده در این مقاله مربوط به مقالات سایت‌های گوگل، گوگل اسکولار، Scopus و Science Direct است. همچنین، مقالات بررسی‌شده در این تحقیق مربوط به سال‌های 1985 تا 2021 هستند. هدف این است که نشان دهیم چگونه فن‌آوری‌های پیشرفته توسعه‌یافته توسط صنعت می‌توانند به فناوری‌های یادگیری مؤثر برای حل مشکلات آموزشی تبدیل شوند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Evolution in Biology Education Using Infrared Cameras

نویسنده [English]

  • firoozeh alavian
Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, Iran
چکیده [English]

Thermal imaging provides new opportunities to study biological concepts and processes. Examples include the use of infrared (IR) cameras in educational activities to discover the transfer and evolution of energy in human physiology, the readjustment of animal body temperature, and the metabolism of plants. The user-friendly and intuitive nature of IR technology, due to such energy transfer, is suitable for studying rapid temperature changes at biological levels; Thus, IR cameras are potentially useful educational tools for approaching the concept of the intersection of energy and matter. This camera represents a new generation of research technology that shows great potential in biology education. This review article provides an overview of trying to introduce IR cameras to schools and empowering students to make credible scientific discoveries. The information collected is from articles on Google, Google Scholar, Scopus, and Science Direct. The articles reviewed in this study are from 1985 to 2021. The aim is to show how the advanced technologies developed by industry can be transformed into effective learning technologies to solve educational problems.

کلیدواژه‌ها [English]

  • IR
  • biology
  • education