1
گروه ریاضی- استادیار دانشگاه فرهنگیان/ پردیس بنت الهدی صدر رشت
2
دانشجوی کارشناسی آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان گیلان
چکیده
مثلثات یکی از مفاهیم پایه ای و پرکاربرد در ریاضی و زندگی است. دانش آموزان با بدفهمی هایی در یادگیری مثلثات مواجه هستند که مانع از یادگیری کامل این درس توسط آن ها می شود. شناسایی این بدفهمی ها ضروری است و نقش دبیران برای رفع آن ها کلیدی است. در این مقاله به بررسی بدفهمی هایی می پردازیم که در هنگام یادگیری مثلثات برای دانش آموزان دوره متوسطه به وجود می آید. همچنین راهکارهایی برای رفع این بدفهمی در مقاله ارائه می شود که از جمله آن ها می توان استفاده از روش های تدریس مناسب، استفاده از ابزارهایی همانند ماشین حساب و نرم افزارهای ریاضی مانند جئوجبرا نام برد. به علاوه، استفاده از نقشه های مفهومی به عنوان یکی دیگر از راه های رفع بدفهمی ها توصیه می شود که می توان آن ها را هم در آموزش و هم در ارزیابی از دانش آموزان، مورد استفاده قرار داد.
موسی پور, منصوره, & شاه محمد زاده, سپیده. (1400). بدفهمی های رایج در مثلثات در دوره متوسطه و چند راهکار برای مقابله با آن ها. پویش در آموزش علوم پایه, 7(25), 46-58.
MLA
منصوره موسی پور; سپیده شاه محمد زاده. "بدفهمی های رایج در مثلثات در دوره متوسطه و چند راهکار برای مقابله با آن ها", پویش در آموزش علوم پایه, 7, 25, 1400, 46-58.
HARVARD
موسی پور, منصوره, شاه محمد زاده, سپیده. (1400). 'بدفهمی های رایج در مثلثات در دوره متوسطه و چند راهکار برای مقابله با آن ها', پویش در آموزش علوم پایه, 7(25), pp. 46-58.
VANCOUVER
موسی پور, منصوره, شاه محمد زاده, سپیده. بدفهمی های رایج در مثلثات در دوره متوسطه و چند راهکار برای مقابله با آن ها. پویش در آموزش علوم پایه, 1400; 7(25): 46-58.