1
عضو هیئت علمی -پردیس شهید رجایی ارومیه -دانشگاه فرهنگیان
2
عضو هیئت علمی-پردیس شهید رجائی ارومیه- دانشگاه فرهنگیان
3
دانشجوی کارشناسی پردیس علامه طباطبایی ارومیه- دانشگاه فرهنگیان
چکیده
چکیده یکی از مسائل دانش آموزان دوره ابتدایی مشکل درک مفاهیم ریاضی است. این مشکلات میتواند برای یادگیری ریاضی در کلاسهای بالاتر تأثیر بگذارد. لذا توجه ویژه به این مسئله میتواند کمک بزرگی به یادگیری دانشآموز نماید. این مطالعه یک اقدام پژوهی بود که با هدف برطرف کردن مشکلات دانش آموزان پایه پنجم مدرسه فرهمند شهر مرند در یادگیری درس ریاضی اجرا شد. ابتدا فهرستی از مفاهیم ریاضی پایه سوم و چهارم تهیه شد. با ارزشیابیهای انجامشده مشخص گردید که دانشآموز در چه مفاهیمی دچار مشکل هستند. با آموزش این مفاهیم با استفاده از رسانههای آموزشی، ارزشیابیهای مستمر و روش ذکرشده در کتاب اختلالات ریاضی (تبریزی، 1377)، تحقیق اجرا شد. بعد از انجام مراحل ذکرشده، میانگین نمرات مستمر کلاس 4/5 نمره نسبت به آزمون اول افزایش یافت؛ به این معنی که دانش آموزان توانستد در درس ریاضی پیشرفت خوبی به دست آورند.
غلامی, سید صادق(رحمت), شبانی, رحیم, & فصدی, سارا. (1395). افزایش رغبت دانش آموزان به یادگیری درس ریاضی در پایه پنجم ابتدایی (یک مطالعه اقدام پژوهی). پویش در آموزش علوم پایه, 2(2), 32-35.
MLA
سید صادق(رحمت) غلامی; رحیم شبانی; سارا فصدی. "افزایش رغبت دانش آموزان به یادگیری درس ریاضی در پایه پنجم ابتدایی (یک مطالعه اقدام پژوهی)". پویش در آموزش علوم پایه, 2, 2, 1395, 32-35.
HARVARD
غلامی, سید صادق(رحمت), شبانی, رحیم, فصدی, سارا. (1395). 'افزایش رغبت دانش آموزان به یادگیری درس ریاضی در پایه پنجم ابتدایی (یک مطالعه اقدام پژوهی)', پویش در آموزش علوم پایه, 2(2), pp. 32-35.
VANCOUVER
غلامی, سید صادق(رحمت), شبانی, رحیم, فصدی, سارا. افزایش رغبت دانش آموزان به یادگیری درس ریاضی در پایه پنجم ابتدایی (یک مطالعه اقدام پژوهی). پویش در آموزش علوم پایه, 1395; 2(2): 32-35.