1
استادیار گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
2
هیات علمی گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
3
دبیر آموزش و پرورش شهرستان باشت، ایران.
چکیده
هدف از این پژوهش، نقد و بررسی تجارب پژوهشگر ، معلمان و استادان گرانقدر و الگوبرداری از آنها درجهت تعیین آرمانها و تعهدات حرفهای برای آیندهی معلمی نویسنده است. روش تحقیق، روایتپژوهی میباشد که با استخراج دادهها از طریق کدگذاری تجارب زیسته نگارنده و تحلیل دادهها به روش تحلیل مضمون انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که از نظر نگارنده موافقت خانواده، امنیت شغلی، علاقه به معلمان و شغل معلمی از عوامل مهم ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشد. همچنین علیرغم کمبود امکانات دانشگاه و نواقص برنامه درسی، دانشگاه فرهنگیان از لحاظ توجه به ارزشها و تعاملات عوامل انسانی، در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. ایجاد تحول در سیستم آموزشی، از آرمانهای اصلی نگارنده بوده و تلاش برای یادگیری مادامالعمر از تعهدات وی میباشد. بررسی نتایج این پژوهش میتواند موجب علاقمندی دانشآموزان و دانشجویان به رشته آموزش ریاضی و همچنین رشد و توسعه حرفه معلمی شود.
حق خواه, ساره, رضایی, صفیه, & کریمیان, لادن. (1401). واکاوی تجارب زیسته یک دانشجو معلم در راستای توسعه حرفه ای. پویش در آموزش علوم پایه, 8(29), 81-93.
MLA
ساره حق خواه; صفیه رضایی; لادن کریمیان. "واکاوی تجارب زیسته یک دانشجو معلم در راستای توسعه حرفه ای", پویش در آموزش علوم پایه, 8, 29, 1401, 81-93.
HARVARD
حق خواه, ساره, رضایی, صفیه, کریمیان, لادن. (1401). 'واکاوی تجارب زیسته یک دانشجو معلم در راستای توسعه حرفه ای', پویش در آموزش علوم پایه, 8(29), pp. 81-93.
VANCOUVER
حق خواه, ساره, رضایی, صفیه, کریمیان, لادن. واکاوی تجارب زیسته یک دانشجو معلم در راستای توسعه حرفه ای. پویش در آموزش علوم پایه, 1401; 8(29): 81-93.