این نوشتار برگرفته از تحقیق کتابخانه ای و تجربی است که بر اساس راهنمای عملی برنامه درس کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان می باشد. هدف در این تحقیق معرفی ابزاری علمی ، استاندارد و بسیار کمک کننده در تدریس فیزیک یعنی طرح یادگیری و تدریس بر مبنای آن بوده که در دو نیمسال تحصیلی(94-95) و 12 جلسه ی آموزشی در قریب به 7 دبیرستان دوره های اول و دوم شهر شیراز، تدریس بدین شیوه اجرا شده است.نتایج اجرای طرح های ما در کلاس درس که به موجب تدریس بر مبنای این شیوه؛ ایجاد شوق و علاقه یادگیری در دانش آموزان ، پرورش خلاقیت و مشارکت آنها در قالب کار گروهی، تنظیم فعالیت های کلاسی به صورت منطقی و هدفمند و مدیریت زمان با برقراری نظم فکری و ساماندهی فرایند تدریس را در پی خواهد داشت. طرح یادگیری نیز برای دبیران با تجربه در معرفی افق های جدیدی از تدریس فیزیک و به منظور کاربردی تر نمودن آموزش فیزیک در زندگی و ایجاد شور و علاقه یادگیری در دانش آموزان و مشارکت آنها در امر تدریس که در نهایت کلاسی پویا و فعال را رقم خواهد زد؛ مفید واقع خواهد شد.
محسنی, مهسا, حسینی, رقیه السادات, برجویی مجرد, سمانه, & رضایی, صفیه. (1395). طرح یادگیری، ابزاری مناسب در آموزش فیزیک. پویش در آموزش علوم پایه, 2(3), 29-35.
MLA
مهسا محسنی; رقیه السادات حسینی; سمانه برجویی مجرد; صفیه رضایی. "طرح یادگیری، ابزاری مناسب در آموزش فیزیک". پویش در آموزش علوم پایه, 2, 3, 1395, 29-35.
HARVARD
محسنی, مهسا, حسینی, رقیه السادات, برجویی مجرد, سمانه, رضایی, صفیه. (1395). 'طرح یادگیری، ابزاری مناسب در آموزش فیزیک', پویش در آموزش علوم پایه, 2(3), pp. 29-35.
VANCOUVER
محسنی, مهسا, حسینی, رقیه السادات, برجویی مجرد, سمانه, رضایی, صفیه. طرح یادگیری، ابزاری مناسب در آموزش فیزیک. پویش در آموزش علوم پایه, 1395; 2(3): 29-35.