تحول و تغییر در آموزش فیزیک

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.

2 دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.

چکیده

منظور ما صریحاً از آموزش موثر فیزیک چیست؟ این آموزشی است که راه دانش‌آموزان را به سوی فکر کردن در مورد فیزیک و حل مسائل فیزیک تغییر می‌دهد. و به آنها انگیزه می‌دهد بیشتر مثل کارشناسان فیزیک فکر کنند. کارشناسان محتوی فیزیک را به عنوان ساختاری منسجم از مفاهیم کلی می‌بینند که طبیعت را توصیف می‌کند و به وسیله ی آزمایش‌ها ثابت شده است و آنها از روش حل مسئله ی محتوا محور سیستماتیک که قابل اجرا برای طیف گسترده‌ای از مسائل است استفاده می‌کنند. اکثر مردم (نوآموزان) فیزیک را بیشتر به صورت قسمت‌های جدا از هم اطلاعات که به دست دانشمندان نوشته شده‌اند و هیچ ربطی به جهان واقعی ندارند، می‌بینند. برای نوآموزان، یادگیری فیزیک صرفاً به معنی یادسپاری اطلاعات و حل مسائل با دستورالعمل‌هاست که در حالت‌های بسیار خاص صدق می‌کنند و این ،اولین جنبه ی یادگیری، درک ذهنی، با وسعت زیاد مطالعه شده و بخصوص به فیزیک مربوط است،

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Eevolution and Changes in Physics Education

نویسندگان [English]

  • Dr. Ali Mahmoudloo 1
  • Mehdi Hasani 2
1 Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN.
2 Farhangian University Student, Tehran, IRAN.
چکیده [English]

What do we mean by effective physics education? It is this teaching that is changing the way students think about physics and solving physics problems. And it motivates them to think more like physics experts. Experts see the content of physics as a coherent structure of general concepts that describes nature and has been proven by experiments, and they use a systematic content-based problem-solving method that is applicable to a wide range of issues. Most people (new learners) see physics as separate pieces of information written by scientists that have nothing to do with the real world. For beginners, learning physics simply means memorizing information and solving problems with instructions that apply in very specific situations, and this is the first aspect of learning, mental comprehension, widely studied, and especially related to physics.
 

کلیدواژه‌ها [English]

  • Global Scale
  • evolution
  • Physics Education
  • Virtual Physics