یادگیری تجربی در حوزه علوم، به فراگیران کمک میکند تا مفاهیم علمی را به بهترین شکل ممکن درک کنند و مهارتهای علمی و تجربی خود را تقویت کنند. اهدف از این مطالعه ترسیم سیمایی جامع از این یادگیری است که پژوهشگر در قالب یک مطالعه فرا ترکیب بر آن بوده که با بررسی مقالات معتبر موجود در این زمینه این امر محقق شود. یافته ها نشان داد یادگیری تجربی در علوم میتواند بهبود قابل توجهی در فرایند یادگیری فراگیران ایجاد کند، اما برای به دست آوردن نتایج بهتر و موفقیت در این روش، باید به چالشهای موجود در آن توجه کنیم و با استفاده از راهکارهای مناسب، با آنها مقابله کنیم.یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که یادگیری تجربی در درس علوم به فراگیران کمک میکند تا مفاهیم علمی را به صورت عملی و قابل لمس فهمیده و مهارتهای علمی نظیر طراحی آزمایش، جمعآوری دادهها و تحلیل دادهها را از طریق تجربه عملی بیشتر به دست آورند. چالشهای یادگیری تجربی شامل محدودیت زمانی و تجهیزاتی و عدم آشنایی با روشهای یادگیری تجربی هستند، که با استفاده از راهکارهایی مانند طراحی درسهای مناسب، مدیریت کلاس، تجهیزات مناسب و ارائه بازخورد مناسب به فراگیران، میتوان آنها را بهبود داد.
معتمدی, اعظم. (1403). مطالعه فراترکیب در یادگیری مبتنی بر تجربی در حوزه علوم: اهمیت،چالش ها،راهکارهای مقابله با آن. پویش در آموزش علوم پایه, 10(35), 70-88.
MLA
اعظم معتمدی. "مطالعه فراترکیب در یادگیری مبتنی بر تجربی در حوزه علوم: اهمیت،چالش ها،راهکارهای مقابله با آن", پویش در آموزش علوم پایه, 10, 35, 1403, 70-88.
HARVARD
معتمدی, اعظم. (1403). 'مطالعه فراترکیب در یادگیری مبتنی بر تجربی در حوزه علوم: اهمیت،چالش ها،راهکارهای مقابله با آن', پویش در آموزش علوم پایه, 10(35), pp. 70-88.
VANCOUVER
معتمدی, اعظم. مطالعه فراترکیب در یادگیری مبتنی بر تجربی در حوزه علوم: اهمیت،چالش ها،راهکارهای مقابله با آن. پویش در آموزش علوم پایه, 1403; 10(35): 70-88.