فیزیک در تمدن اسلامی و نقش آن در آموزش فیزیک

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.

2 استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.

چکیده

بیان دستاوردهای دانشمندان و پیشرفتهای گذشتگان یکی از رسالت های هر فرد متعهد در جامعه است . یکی از هزاران موردی که می توان به جامعه به عنوان پیشرفت و دستاورد تاریخی ارائه کرد ، پیشرفت های گذشته دانشمندان اسلامی در زمینه فیزیک است. در این مقاله سعی بر آن شده تا خلاصه ای از کارهای دانشمندان مسلمان در زمینه های حرکت شناسی و نیرو شناسی ، علم مناظر ( نور شناخت ) ، ترازو و اندازه گیری جرم ویژه و ماشین های ساده و اسباب های مکانیکی ارائه شود. در آخر هم به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا می توان از دستاوردها و پیشرفتهای گذشتگان و همچنین از (( ترین )) های موجود در کشور برای تدریس فیزیک استفاده کرد؟ در ابتدا بررسی می شود که آیا امکان این کار وجود دارد؟ موانع و مزایا چه هستند؟ روش اصلی در ارائه مطالب به شیوه اسلامی در این مقاله ، تدریس و اشاره ی غیر مستقیم عناوین و اهداف می باشد نه اینکه مطالب به شکلی جدا و جدای از متن درسی در کتاب آورده شوند. در واقع به دنبال این هستیم که بدون آنکه دانش آموز را درگیر یادگیری این مطالب کنیم ، این موضوعات را به

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Physics in Islamic civilization and its role in physics education

نویسندگان [English]

  • Mahdi Mirzaei 1
  • Dr. Fatemeh Borbor 2
1 Farhangian University Student, Tehran, IRAN.
2 Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN.
چکیده [English]

One of the mission scientists summarized the achievements and developments of the past committed by any person in society. One of the thousands of cases that can be presented to society as a historic achievement ، Islamic scholars last developments in the field of physics. In this article we try to Submitted the summarize the work of Muslim scholars in the fields of Kinesiology and Energy Science, optics, scales and measuring specific gravity and simple machines. Finally, we will consider whether we can investigate the issue of past achievements and developments as well as most of the country used to teach physics? The first thing to check is whether this is possible? What are the barriers and benefits ? The main approach in presenting Islamic practices in this article refers to teaching and indirect categories and and objectives Not content to form separate and apart from the textbook are included in the book. In fact, to seek that involved the students learn the material without this These issues and he has instilled in his long-term memory record

کلیدواژه‌ها [English]

  • "Kinesiology"
  • "energy"
  • "geology"
  • "optics"
  • "specific gravity"