هدف پژوهش حاضر شناسایی مولفههای برنامه درسی سبز و ارزیابی میزان انطباق محتوای کتب علوم تجربی دوره اول ابتدایی با آن بوده است. لذا این پژوهش از لحاظ هدف، توسعهای و از نظر گردآوری دادهها، پژوهشی آمیخته است. در بخش کیفی، جهت شناسایی ابعاد و مولفههای برنامهدرسی سبز از روش تحلیل مضمون با مشارکت 15 نفر از متخصصان حوزه برنامه درسی، که با روش نمونهگیری هدفمند گلوله برفی انتخاب شدند و تا مرحله اشباع نظری با استفاده مصاحبه نیمه ساختاریافته پیش رفت. در بخش کمی جهت بررسی میزان تطابق مولفههای شناسایی شده با محتوای کتب علوم تجربی از روش تحلیل محتوا و با استفاده از سرشماری تمام تصاویر، متون و جداول کتب علوم تجربی دوره اول ابتدایی در سال تحصیلی 03-1402 بود. روایی و پایایی در بخش کیفی با استفاد از معیارهای گوبا و لینکلن (1980) و در بخش کمی روایی صوری و محتوایی بر اساس نظر متخصصین و خبرگان و پایایی آن بر اساس ضریب همبستگی و آلفای کرونباخ محاسبه شد.
یاری, آیناز, داوودی, آذر, & رضائیان, لیلا. (1403). شناسایی مولفههای برنامه درسی سبز و ارزیابی میزان انطباق محتوای کتب علوم تجربی دوره اول ابتدایی با آن. پویش در آموزش علوم پایه, 10(36), 38-58. doi: 10.48310/basic.2024.17138.1497
MLA
آیناز یاری; آذر داوودی; لیلا رضائیان. "شناسایی مولفههای برنامه درسی سبز و ارزیابی میزان انطباق محتوای کتب علوم تجربی دوره اول ابتدایی با آن", پویش در آموزش علوم پایه, 10, 36, 1403, 38-58. doi: 10.48310/basic.2024.17138.1497
HARVARD
یاری, آیناز, داوودی, آذر, رضائیان, لیلا. (1403). 'شناسایی مولفههای برنامه درسی سبز و ارزیابی میزان انطباق محتوای کتب علوم تجربی دوره اول ابتدایی با آن', پویش در آموزش علوم پایه, 10(36), pp. 38-58. doi: 10.48310/basic.2024.17138.1497
VANCOUVER
یاری, آیناز, داوودی, آذر, رضائیان, لیلا. شناسایی مولفههای برنامه درسی سبز و ارزیابی میزان انطباق محتوای کتب علوم تجربی دوره اول ابتدایی با آن. پویش در آموزش علوم پایه, 1403; 10(36): 38-58. doi: 10.48310/basic.2024.17138.1497