در پژوهش حاضر، با نقد و بررسی بخشهایی از "کتاب ریاضیات برای معلمان( نسخهی مدرس)"، نوشته گروهی از نویسندگان به سرپرستی جی. ال. مارتین و ترجمه خانم شهرناز بخشعلی زاده، به دنبال پاسخ دادن به این سوال هستیم؛ که تا چه اندازه این کتاب میتواند به عنوان منبع مفیدی برای درس "مبانی آموزش ریاضی" دانشجویان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان باشد. به این منظور بخشهایی از کتاب را مورد بررسی قرار میدهیم و پیشنهاداتی را ارائه میدهیم. هدف ما در این پژوهش آن است که با بررسی و اعمال برخی از تغییرات در کتاب، بدانیم؛ آیا کتاب مذکور میتواند منبع خوبی برای درس "مبانی آموزش ریاضی" رشته آموزش ابتدایی باشد.