تجربیات آموزش فیزیک و آزمایشگاه به روش یادگیری معکوس

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 کارشناس/ دانشگاه پردیس شهید باهنر فارس

2 دانشکده فنی باهنر شیراز

3 سرپرست/دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر فارس

4 معاون آموزشی پردیس باهنر شیراز - سردبیر نشریه علوم پایه

چکیده

این مقاله به معرفی روش یادگیری معکوس و مزایای آن نسبت به روش‌های سنتی و مرسوم در آموزش فیزیک و آزمایشگاه به همراه مصادیق تجربی پرداخته و نکات قابل توجه در برگزاری کلاس معکوس با بکارگیری مهارت‌های دانش آموزان در حضور یافتن در فضای مجازی را ارائه داده و نشان می‌دهد که جابجایی درس و تکلیف علی الخصوص در درس فیزیک و آزمایشگاه می‌تواند میزان یادگیری، ماندگاری دروس در ذهن و همچنین فعالیت دانش‌آموزان را در امر آموزش افزایش دهد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

The Experiences of Physics Education and Lab in Flipped Learning

نویسندگان [English]

  • Elahe Namvari 1
  • Behrouz Jalilian 2
  • farnosh fonon 3
  • safiyeh rezaee 4
1 export
2 مدرس
3 سرپرست
4
چکیده [English]

This paper introduces the flipped learning method and its advantages over traditional and conventional methods in physics education and labs, and presents significant points in holding the flipped class by employing students' skills in the presence of cyberspace. The best effect of this method is increasing the students' motivation and deep learning with replacing between teaching and discussion on educational content position.
This paper introduces the flipped learning method and its advantages over traditional and conventional methods in physics education and labs, and presents significant points in holding the flipped class by employing students' skills in the presence of cyberspace. The best effect of this method is increasing the students' motivation and deep learning with replacing between teaching and discussion on educational content position.
This paper introduces the flipped learning method and its advantages over traditional and conventional methods in physics education and labs, and presents significant points in holding the flipped class by employing students' skills in the presence of cyberspace. The best effect of this method is increasing the students' motivation and deep learning with replacing between teaching and discussion on educational content position.

کلیدواژه‌ها [English]

  • The flipped class
  • The flipped learning
  • The flipped education