1
دانشگاه فرهنگیان گروه ریاضی مرکز شهید بهشتی پردیس شهید چمران
2
کارشناسی ارشد ریاضی، ایران.
3
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، ایران.
چکیده
این مطالعه به بررسی درک دانش آموزان از مفهوم انتگرال در چارچوب نظریه ی APOS می پردازد. چالشی که پیش روی اکثر مدرسان و دبیران ریاضی وجود دارد، این است که چه روش و رویکرد آموزشی در پیش گرفته شود تا منجر به درک مفهومی دانش آموزان از مفاهیم ریاضی گردد. یکی از نظریه هایی که برای بررسی یادگیری مفاهیم ریاضی در سطح دانشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد، نظریه ی APOS است. تحقیق حاضر که یک تحقیق کیفی است، به روش زمینه یابی انجام شده است. این مقاله تحلیل پاسخ دانش آموزان به هفت نوع سؤال در مورد انتگرال توابع را گزارش می دهد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که اکثر دانش آموزان در درک مفهومی انتگرال ناتوانند و مسائل انتگرال را در صورتی درست حل می کنند که به یک روش روتین برای حل دسترسی داشته باشند. بر مبنای نظریه ی APOS اکثر دانش آموزان در سطح عمل و فرآیند از مفهوم انتگرال قرار دارند و تعداد کمی به سطوح بالاتر رسیده و توانسته اند طرحواره انتگرال را در ذهن خود تشکیل دهند.
عالمیان, وحید, قایدی, مهدی, & حبیبی, ملوک. (1398). بررسی میزان درک و فهم دانش آموزان سال چهارم متوسطه از مفهوم انتگرال در چارچوب نظریه ی APOS. پویش در آموزش علوم پایه, 5(14), 22-37.
MLA
وحید عالمیان; مهدی قایدی; ملوک حبیبی. "بررسی میزان درک و فهم دانش آموزان سال چهارم متوسطه از مفهوم انتگرال در چارچوب نظریه ی APOS", پویش در آموزش علوم پایه, 5, 14, 1398, 22-37.
HARVARD
عالمیان, وحید, قایدی, مهدی, حبیبی, ملوک. (1398). 'بررسی میزان درک و فهم دانش آموزان سال چهارم متوسطه از مفهوم انتگرال در چارچوب نظریه ی APOS', پویش در آموزش علوم پایه, 5(14), pp. 22-37.
VANCOUVER
عالمیان, وحید, قایدی, مهدی, حبیبی, ملوک. بررسی میزان درک و فهم دانش آموزان سال چهارم متوسطه از مفهوم انتگرال در چارچوب نظریه ی APOS. پویش در آموزش علوم پایه, 1398; 5(14): 22-37.