الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر یادگیری زایشی درس ریاضی پایه ی ششم ابتدایی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری

چکیده

چکیده
گسترش مطالعات و پژوهش‌ها در زمینه ی یادگیری و استراتژی‌‌‌های آموزشی سبب شده تا محیط‌های یاد گیری جایگزین محیط های آموزشی شوند. در این مقاله الگویی برای طراحی یادگیری مبتنی بر یادگیری زایشی ارائه شده است این الگو بر نقش فعال یادگیرنده در جریان یادگیری با استفاده از خلق رابطه ها و معناها تاکید داردو دارای مراحل زیر می‌باشد: تجزیه و تحلیل ، تدارک مولفه‌ها ، بیان مفهوم و بافت آن یا ارائه موضوع ، بیان پیش‌نیازها ، تولید معنا و رابطه‌ها ، انتقال یادگیری ، ارزشیابی ، منابع و ابزارهای کسب اطلاعات ، تسهیل‌گری و پشتیبانی و در نهایت تولید دانش که به عنوان درک عمیق یادگیرنده از موضوع است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Educational model based on childbirth education Basic sixth grade math lesson

نویسنده [English]

  • Morteza Gorzinnezhad
farhangian university , IRAN.
چکیده [English]

Abstract
The development of studies and research in the field of learning and educational strategies has made learning environments an alternative to learning environments. This paper presents a model for the development of learning based on reproductive learning. This model emphasizes the learner's active role in learning through the creation of relationships and meanings, and has the following steps:Analysis, component preparation, expression of its concept and context, or the presentation of the subject, the expression of preconditions, the production of meaning and relationships, the transfer of learning, evaluation, resources and information tools, facilitating and supporting, and ultimately production Knowledge as a profound understanding of the subject.Analysis, component preparation, expression of its concept and context, or the presentation of the subject, the expression of preconditions, the production of meaning and relationships, the transfer of learning, evaluation, resources and information tools, facilitating and supporting, and ultimately production Knowledge as a profound understanding of the subject.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords: learning environment
  • reproductive learning
  • design pattern
  • Meaningful learning