1
استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، ایران.
2
دبیر آموزش و پرورش، ایران.
چکیده
هدف پژوهش حاضر تاثیر آموزش مبتنی بر بازنمایی های چندگانه بر یادگیری معنادار مفاهیم اندازه گیری طول، سطح و حجم، در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی می باشد. بازنمایی چندگانه، به معنای معرفی یا نشان دادن یک مفهوم در وضعیت ها و شکل های گوناگون است که می تواند درک عمیقی در ذهن یادگیرنده ایجاد کند. روش پژوهش؛ نیمه آزمایشی، با دو گروه آزمایش و کنترل است. نمونه گیری به روش نمونه گیری در دسترس با تعداد 60 نفر انتخاب و با پیش آزمون گرفته شده به دو گروه هم سطح آزمایش و گواه تقسیم شدند. در گروه آزمایش مفاهیم به شیوه مبتنی بر بازنمایی های چندگانه و در گروه کنترل به روش معمول و سنتی تدریس شد. روایی این آزمون ها با روش CVR و با عدد 9/0 مورد تایید قرار گرفت و پایایی آزمون ها با روش آلفای کرونباخ برای پیش آزمون، 887/0 و برای پس آزمون، 727/0 بدست آمد و تایید گردید. نتایج پژوهش با استفاده از آزمون t تست برای دو گروه مستقل با استفاده از نرم افزارspss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های نشان داد که آموزش مبتنی بر بازنمایی های چندگانه بر یادگیری معنادار مبحث اندازه گیری تاثیر دارد
حبیبی, ملوک, صادقی, میلاد, & عالمیان, وحید. (1398). بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری. پویش در آموزش علوم پایه, 5(16), 1-15.
MLA
ملوک حبیبی; میلاد صادقی; وحید عالمیان. "بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری". پویش در آموزش علوم پایه, 5, 16, 1398, 1-15.
HARVARD
حبیبی, ملوک, صادقی, میلاد, عالمیان, وحید. (1398). 'بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری', پویش در آموزش علوم پایه, 5(16), pp. 1-15.
VANCOUVER
حبیبی, ملوک, صادقی, میلاد, عالمیان, وحید. بازنمایی های چندگانه و نقش آن در یادگیری معنادار اندازه گیری. پویش در آموزش علوم پایه, 1398; 5(16): 1-15.