1
ستادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
2
دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
3
دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
چکیده
بدفهمی ها در ریاضی، باعث ایجاد مشکل در یادگیری دانش آموزان می شوند. شناسایی این بدفهمی ها و دانستن راهکارهایی برای رفع آن ها می تواند به معلمان کمک کند تا برای بهبود یادگیری دانش آموزان، گام هایی سازنده بردارند. کسرها یکی از مفاهیم پرکاربرد ریاضیات دوره ابتدایی هستند. در این مقاله به بررسی بدفهمی هایی می پردازیم که دانش آموزان دوره ابتدایی در یادگیری کسرها با آن بدفهمی ها مواجه می شوند. بازنمایی های چندگانه به عنوان یکی از راهکارها برای رفع بدفهمی های کسرها معرفی می شود و مثال هایی نیز در این زمینه ارائه می گردد. همچنین روش تدریس بایبی که یکی از روش های تدریس یادگیرنده محور است به عنوان یکی دیگر از راهکارهای رفع بدفهمی ها در زمینه کسرها پیشنهاد می گردد و با بیان مثال هایی، شرح داده می شود.
موسی پور, منصوره, پور تقی کوهبنه, بهاره, & تقی پور, آمنه. (1399). بررسی بدفهمی های موجود در مبحث کسر ریاضی دوره ابتدایی و راهکارهایی برای رفع آن ها. پویش در آموزش علوم پایه, 6(20), 1-9.
MLA
منصوره موسی پور; بهاره پور تقی کوهبنه; آمنه تقی پور. "بررسی بدفهمی های موجود در مبحث کسر ریاضی دوره ابتدایی و راهکارهایی برای رفع آن ها", پویش در آموزش علوم پایه, 6, 20, 1399, 1-9.
HARVARD
موسی پور, منصوره, پور تقی کوهبنه, بهاره, تقی پور, آمنه. (1399). 'بررسی بدفهمی های موجود در مبحث کسر ریاضی دوره ابتدایی و راهکارهایی برای رفع آن ها', پویش در آموزش علوم پایه, 6(20), pp. 1-9.
VANCOUVER
موسی پور, منصوره, پور تقی کوهبنه, بهاره, تقی پور, آمنه. بررسی بدفهمی های موجود در مبحث کسر ریاضی دوره ابتدایی و راهکارهایی برای رفع آن ها. پویش در آموزش علوم پایه, 1399; 6(20): 1-9.