1
استادیار/ دانشگاه فرهنگیان-پردیس علامه امینی تبریز
2
گروه علوم پایه،پردیس علامه امینی(تبریز)، دانشگاه فرهنگیان، تهران ایران
3
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده
در دوره ی ابتدایی ، تعدادی از مباحث ریاضی، مفهومی و وتعداد دیگری ، شهودی هستند و احتمال دارد در تدریس مباحث مفهومی کج فهمی در بین دانش آموزان ایجاد شود. هدف این تحقیق بررسی کج فهمی های مفاهیم مربوط به حجم و گنجایش در بین دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی بود. طرح پژوهش حاضر با توجه به ماهیت موضوع و اهداف مورد نظر، از نوع تحقیقات توصیفی- مقایسه ای و همچنین تحلیل کیفی است. نمونه آماری عبارت است از تعداد 353 نفر دانش آموز پایه ی ششم ابتدایی که از جامعه آماری دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه ارزیابی کج فهمی حجم و گنجایش بود. داده های بدست آمده به صورت کیفی تحلیل شد که نتایج نشان داد اغلب دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی در درک درست مفاهیم حجم و گنجایش مشکل دارند. در مقایسه درک دو مفهوم نتایج نشان داد که میزان کج فهمی در مفهوم گنجایش بیشتر است.
عظیم پور, سهراب, حسینی صدر, صمد, & واحدی, حسین. (1396). بررسی کج فهمی در مفاهیم حجم و گنجایش در بین دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی. پویش در آموزش علوم پایه, 3(9), 1-11.
MLA
سهراب عظیم پور; صمد حسینی صدر; حسین واحدی. "بررسی کج فهمی در مفاهیم حجم و گنجایش در بین دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی", پویش در آموزش علوم پایه, 3, 9, 1396, 1-11.
HARVARD
عظیم پور, سهراب, حسینی صدر, صمد, واحدی, حسین. (1396). 'بررسی کج فهمی در مفاهیم حجم و گنجایش در بین دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی', پویش در آموزش علوم پایه, 3(9), pp. 1-11.
VANCOUVER
عظیم پور, سهراب, حسینی صدر, صمد, واحدی, حسین. بررسی کج فهمی در مفاهیم حجم و گنجایش در بین دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی. پویش در آموزش علوم پایه, 1396; 3(9): 1-11.